fbpx

De ce content marketingul e mai eficient decât link building-ul

Când am văzut titlul prezentării, Fuck Link Building. Content Marketing FTW, am devenit brusc atent, mai ales că era vorba despre o prezentare făcută de Rand Fishkin de la SEOMoz în cadrul unui eveniment din Boston. Dacă și tipul ăsta spune că marketingul prin generarea de conținut e mai eficient decât atragerea de linkuri pentru un site de business înseamnă că știe el ceva, nu?

Content marketingul e mai eficient decât link building-ul pe termen lung deoarece generează mai multe rezultate, poate atrage mai multe linkuri și mai multe mențiuni în social media, iar costul de achiziție pe client scade. Dacă aveți un site prin care vindeți ceva clienților, indiferent că e vorba de produse sau servicii, ar trebui să urmăriți prezentarea de mai jos.


Ce este content marketingul pe scurt: crearea pe site-ul sau blogul propriu de conținut util și relevant pentru clienții actuali și cei potențiali (text, video, imagini), construirea unei comunități prin intermediul rețelelor sociale, implicarea activă în online, obținerea de linkuri și mențiuni pe alte bloguri și în rețelele sociale datorită acestui conținut relevant și în final atragerea de clienți potențiali pe site, care ulterior vor genera vânzări. De reținut că nu conținutul vinde, ci faptul că brandul ajunge mai ușor la clienții potențiali prin acest conținut, site-ul său va fi găsit mai repede, față de alte site-uri similare.

Ca idee, eu am reușit o poziționare pe prima pagină Google pentru un cuvânt cheie important pentru un client local prin publicarea unor articole pe blogul clientului și promovarea lor în rețelele sociale, având grijă să includ cuvântul cheie în titlul articolelor și în conținut. Rezultatele s-au văzut într-o lună de zile. Desigur, a contat mult faptul că acest client a fost dispus să investească într-un blog, în promovarea folosind social media, într-o strategie pe termen lung.

Nu spun că link building-ul nu este eficient, mai ales dacă clientul are bani, vrea rezultate rapide și cuvântul cheie este unul pe care se bat multe site-uri, dar pe termen lung o strategie de content marketing completă poate aduce rezultate foarte bune clientului, dacă e făcută cum trebuie, de cine trebuie.

Recomandă

8 Comentarii

  1. Marius, si SEO si content marketingul sint pe termen lung. Multi prefera link buildingul ptr ca vizitatorii din Google convertesc mai bine… iar despre content marketing nu au auzit sau nu sint atrasi. Vorbesc in special de .ro

    In ziua de azi, ptr unii, totul inseamna SEO. Urci un videoclip pe site, faci SEO. Ai pus pluginuri pe un WP, faci SEO. Faci campanii Adwords, faci SEO. Ai scris un text lung, ai facut SEO. – E o isterie bazata pe necunoastere. SEO e doar o componenta din mixtul de marketing, iar SEO (onpage + offpage) nu e acelasi lucru cu optimizarea continutului/site-ului ptr vizitatori/motoare de cautare(aka onpage).

    SEO a devenit cel mai cunoscut/folosit cuvant in .ro, dar si cel mai prost inteles. E usor sa spui The new SEO fara sa stii ca lucrurile in sine sint diferite dar (doar) se leaga intre ele.

    SEO e mort ptr multi, totusi indiferent de stategia si tactica de marketing folosita ei se raporteaza tot la SEO. De ce?

    Just follow the flock..

  2. Jeana nu e moartă, Jeana se transformă. Cam așa e și cu SEO. Da, și eu am zis că pentru unii link building-ul poate fi mai eficient, mai ales dacă vor să vadă rezultatele într-un termen mai scurt.

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *