Citeam ieri despre rebrandingul Domo, facut de Brandient. Se pare ca aveau nevoie de o improspatare a imaginii brandului, dupa rebrandingul facut in 2006, tot de Brandient.
Ma gandeam ca sunt foarte multe branduri care fac rebrandinguri peste rebrandinguri, isi schimba culorile, logoul, sloganul, siteul, isi schimba stilul folosit in campaniile de promovare, dar nu schimba cel mai important lucru: cum isi trateaza clientii.
Ce este de fapt rebrandingul? In general termenul se foloseste pentru a anunta schimbarea logoului sau a numelui unui brand, pentru a anunta o campanie de promovare realizata in alt stil fata de cele anterioare, pentru a lansa ambalaje noi de produs etc.
Desi este perceput mai ales ca o schimbare a aspectului vizual,un rebranding eficient ar trebui sa implice toate aspectele unui brand (valorile, viziunea, misiunea, personalitatea brandului, modul de comunicare cu clientii etc). Ar trebui, dar de la teorie la practica distanta e mare.
E la fel ca si in campaniile de promovare a turismului romanesc. La fiecare 2-3 ani avem un nou guvern, un nou ministru (sau ministra), care isi propun sa schimbe identitatea si strategia de promovare a Romaniei in exterior. Unii reusesc sa faca ceva putin mai bun decat predecesorii, altii o dau in bara rau de tot. Oricum ar fi, toti spun ca ceea ce au facut ei este mai bine realizat decat ce era inainte. Clasic…
Deci da, rebrandingul poate fi bun, dar numai daca e facut cum trebuie. Nu are rost sa vopsim gardul cat timp nu schimbam nimic la interior. Clientii isi vor da seama, si astfel banii investiti in rebranding vor fi aruncati la gunoi. Parerea mea.
Ati auzit de vreun rebranding bun facut in ultimul timp?
P.S: Aveti dupa jump schimbarile prin care au trecut logourile Coca Cola si Pepsi de la lansare pana in prezent, daca tot vorbim de rebrandinguri.
[…] This post was mentioned on Twitter by Marius Sescu, nytro3. nytro3 said: RT @mariussescu: Despre rebrandinguri facute doar cu numele http://bit.ly/dwMc6j […]