Mă uitam pe titlurile din weekend, și peste tot apare reclamă șocantă, halucinantă, reclamă cutremurătoare, reclamă terifiantă, reclamă însângerată, reclamă tulburătoare. Am impresia că toate site-urile în goana după rating s-au grăbit să arunce cu titluri de cancan.
Despre ultima reclamă pentru Salvaţi Roşia Montană e vorba, realizată de Papaya Advertising. Asta, cu 209.000 de vizualizări pe Youtube în 2 zile de când a fost încărcată:
Discuțiile deja au deviat înspre politică, lumea se agită, spune că Maia Morgenstern trebuia să rămână la teatru, să nu sprijine branduri, așa cum fac toți marii actori în țările civilizate.
Nu am văzut prea mulți care să discute despre obiectivul reclamei și eficiența ei. Scopul e clar, să devină virală, să atragă atenția asupra zonei Roșia Montană, să fie distribuită în rețelele sociale, pe bloguri și site-uri de știri. Să ajungă la opinia publică. Să spunem că obiectivul a fost atins, probabil că agenția are și niște cifre pe care vrea să le bifeze.
Despre eficiența reclamei însă eu mă îndoiesc. Poate că sunt eu mai puțin sensibil, dar nu cred că este șocantă sau halucinantă. Este doar o reclamă menită să influențeze opinia publică, în condițiile în care opinia publică nu are un cuvânt de spus în chestiunea Roșia Montană. Românilor de rând li se rupe de subiectul ăsta. Chiar dacă în seara asta vor vedea reclama la TV și vor crede că este tulburătoare, mâine dimineață altele vor fi problemele lor: traficul, jobul, ce mașină și-a mai luat vecinul, câte zile mai sunt până în weekend.
Oricum, eu zic că jocurile sunt deja făcute, iar noi suntem doar niște spectatori păcăliți că am putea influența ceva.
Pe voi v-a șocat reclama?
P.S: Maia Morgenstern este o mare actriță, chiar cred asta. E decizia ei să se asocieze cu anumite inițiative și branduri. În fond, nu cred că trăiește nimeni cu aer.
Pe mine m-a şocat niţel clipul. Dar îţi dau dreptate: românii nu vor pune în nici un fel umărul pentru Roşia Montană, au alte lucruri mult mai importante (cred ei) pe cap.
Cred ca e o reclama fff buna si de impact. Problema la noi nu este aceea ca nu ne pasa ( sau ne pasa mai mult de pb noastre ), ci e vorba de atitudinea fatalista ca nu depinde de noi si ca chestiunea e deja transata. Ceea ce nu e departe de adevar, asa ca vom ramane niste simplii spectatori atat ai reclamei, cat si ai deciziilor altora.
Oricum, copywritingul reclamei e unul de clasa mica ( ca sa nu zic altfel! ) pentru ca nu poti sa zici ”poftiti domnilor tot aurul meu, numai lasati-ne in pace”, chiar daca suna de pe vremea fanariotilor si apoi sa zici ca e mai valoroasa o tara decat aurul din ea! Daca si textul era de impact, avea toate sansele sa fie o reclama cu multe premii!
[…] Ce parere aveti despre spot-ul filmat de Maia Morgenstein? […]
Eu cred ca partea cu ” așa cum fac toți marii actori în țările civilizate” nu trebuia adusa in discutie … sunt multi actori “in tarile civilizate” care se asociaza cu politica, branduri si alte miscari non-guvernamentale.
Si care e problema daca se asociaza? Cat timp isi pastreaza valorile si ideile in care cred si pt care sunt recunoscuti eu zic ca e ok.
eu inca sper sa te inseli aici: “noi suntem doar niște niște spectatori păcăliți că am putea influența ceva”..
Nadia, si eu sper, dar situatia din .ro imi dovedeste zilnic contrariul.
problema cu actorii e ca esti dezamagit cind deviaza de la scenariul scris de altul, pentru ca efectiv nu dau dovada de o mare inteligenta (in cazul ei era mare sustinator al lui geoana). in cazul de fata nu face decit sa arate ca e o mare actrita (excelenta, si tine de pregatire, talent, daruire – avem si designeri talentati dar nu cu un iq genial, buni la rezolvat de la problem,e de economie la constructia unui font). dar efectul reclamei (bine realizat atit ca gradatie – tratarea culorilor – cit si a monologului) nu stiu cit efect poate sa aiba cind nu se adreseaza cui trebuie – guvernantilor (usl-ului), cei ce decid in final (pina la urma ponta e copilul lui nastase).
Buna. Din punctul meu de vedere, faza asa-zisa socanta a fost mai degraba neasteptata. Reclama in mare masura si-a atins scopul deoarece persoana care transmite mesajul este Maia Morgenstern si au mizat pe efectul surpriza. Dar cum ai spus, in mintea oamenilor de rand mesajul va fi ca o informatie trecatoare. Atata timp cat nu ne ajuta si nu putem ajuta sau schimba ceva stiind acest mesaj, vom arhiva informatia. Mi-a placut cum ai scris articolul, cum ai prezentat situatia si parerea ta despre efectul ei. (cristinamoraru10.wordpress.com – blog Calatorii, Fotografii, Imagini, Filme, Impresii)
Socat prea mult spus…m-a surprins…cel mai probabil dramatismul ei. Cel mai probabil ca isi va atinge scopul…astept sa vad daca va avea ceva succes si va starni reactii pe facebook. Sincer, mi-a placut. Nu ma intereseaza cu cine se asociaza Maia, ii apreciez jocul actoricesc.
…daca am ajuns sa las un comentariu, inseamna ca am citit toate parerile celorlalti si chiar IMI PASA iar daca mai exista persoane care nu inteleg acest subiect, le recomand sa asculte melodia lui Adrian Daminescu ,,ROMANIA” pentru ca are mare legatura cu mesajul acestei reclame.
Eu cred ca e nevoie si de episodul 2 dupa acest video de captat atentia. Un video foarte informativ care sa explice fara culoare politica sau interese ascunse despre ce e vorba de fapt la Rosia Montana. Eu sincer inca n-am inteles.
Acest spot va deschide bine ochii oamenilor!