Trimiți emailuri cu oferte dar clienții nu cumpără? Vezi aici de ce

Știți newsletterele alea pe care le primim cu toții, plime de super mega promoții și oferte, nu? Jumătate din ele ajung în spam, pentru că Gmail din fericire încă își face treaba, iar din cealaltă jumătate 99% sunt jenant de slabe, cu texte aiurea, grafică din anii 2000 și targetare zero. Și e păcat, afară emailurile trimise clienților chiar cresc cifra de afaceri, doar că sunt făcute cu cap.

Mă gândeam că ultima dată când am făcut clic pe o ofertă primită într-un newsletter a fost acum un an, pe ceva de la eMag. Nu am cumpărat, dar am fost pe aproape, avea copy bun, era personalizat, oferta era pe interesul meu și prețul era tentant. Nu era ziua de salariu. Csf, n-ai csf.

Care sunt principalele greșeli în emailurile prin care diverse firme vor să ne vândă marea cu sarea:

Design învechit, care nu se vede bine pe mobil. În condițiile în care jumătate din emailuri sunt deschise pe mobil, e complet aiurea să trimiți un newsletter care nu se adaptează pe ecran. Nu mai zic de cei care trimit emailuri doar imagine, fără text, fără linkuri.

Text plin de bullshit, cu limbaj de lemn, fără personalizarea emailului. Știu, Dragă Marius e deja expirat, dar Hey Marius, știm că îți plac poneii roz și avem o super ofertă pentru tine parcă sună într-un mare fel, nu?

Trimiterea emailurilor dimineața devreme. Sincer vă zic, când ajung la birou dimineața pe la 8 șterg toate newsletterele automat, că am treabă, și acord atenție emailurilor importante. Și toți marketerii trimit newsletterele dimineața, că așa i-a învățat mama lor, nu testează și ei mai multe ore. Totuși, eu dacă primesc newslettere în timpul zilei e posibil să mă uit pe ele, mai ales dacă prind o pauză.

Prea multe oferte băgate într-un singur email. Oricine a citit puțină psihologie știe că prea multe opțiuni, în loc să determine pe cineva să ia o decizie, îl descurajează. E fix la fel când trimiți un email cu zeci de produse, că poate poate își va alege clientul ceva de acolo. Din contră, atunci când îi oferi 2, maxim 3 produse, dar care chiar sunt la ofertă, cresc șansele de a vinde ceva.

Voi când ați cumpărat ultima dată ceva dintr-un email?

Bonus, ceva sfaturi pentru marketerii care vor să își îmbunătățească newsletterele, luate de aici.

writing-the-perfect-email-infographic

Recomandă prietenilor!



Comentezi și tu ceva?

avatar
  Abonează-te  
Notify of