fbpx

Cum utilizează europenii social media

A apărut un raport nou despre obiceiurile de utilizare a social media în Europa Centrală și de Est, deci intrăm și noi în vizor. Raportul e realizat pentru Publicis Groupe Europa Centrală, am cerut acces la rezultatele dedicate Europei Centrale și de Est, dar încă le aștept. Momentan discutăm despre concluziile raportului.

Long story short, social media influențează multe domenii, de la felul în care consumăm știrile până la alegerile politice și cum luăm deciziile de cumpărare ale unor produse sau servicii.

Concluzii cheie:

Social media schimbă modul în care consumăm știri      
În Europa Centrală și de Est, tot mai mulți consumatori apelează la social media pentru știri și evenimente curente. Deși platformele utilizate diferă de la persoană la persoană, încrederea în mass-media tradițională scade, iar consumatorii caută noi modalități de a se informa.

Ce zic eu – social media nu doar că schimbă cum consumăm știrile, pentru mulți utilizatori social media a devenit locul de unde își iau exclusiv știrile, și sunt mulți influenceri cu o audiență mai mare decât canalele de media clasice. De văzut ce s-a întâmplat la alegerile prezidențiale din State, unde ambii candidați au împins puternic pe social media și s-au folosit de influenceri pentru a aduce oamenii la vot.

Interacțiunea pe social media nu este limitată de vârstă
Pe măsură ce social media a evoluat, și baza sa de utilizatori s-a diversificat. În CEE, cea mai mare proporție a utilizatorilor de social media este reprezentată de Generația X, urmată de mileniali. Brandurile care doresc să ajungă la consumatori prin social media trebuie să se asigure că își adaptează conținutul pentru a atrage atât grupurile mai tinere, cât și pe cele mai în vârstă.

Generația X sunt cei născuți între 1961–1980, de obicei sunt activi pe Facebook, milenialii sunt și pe Instagram, și iar generația Z stă mai mult pe TikTok, dar senzația mea e că de la pandemie platformele nu mai sunt așa de bine delimitate, inclusiv pe TikTok sunt influenceri activi din categoria seniorilor.

Conținut scurt nu înseamnă doar TikTok
Nu putem ignora impactul pe care conținutul video îl are asupra consumatorilor de azi. Brandurile care vor să se facă remarcate în acest spațiu trebuie să fie prezente pe o varietate de platforme, atât pentru conținut scurt, cât și pentru conținut de lungă durată.

Da, atragi oamenii folosind conținutul scurt, ușor de digerat, de exemplu TikToks, Instagram reels, Youtube shorts etc, dar ai nevoie și de conținut lung – articole de blog detaliate pentru a prezenta produse sau servicii cu beneficiile lor, recenzii detaliate pe Youtube la ce vrei să vinzi și așa mai departe. Inclusiv platformele care au devenit populare cu short content merg după conținut lung, TikTok a anunțat recent că va crește limita clipurilor încărcate în aplicație la 60 de minute, asta spune multe.

Social media este lider în descoperirea produselor
În Europa Centrală și de Est, social media joacă un rol esențial în parcursul de achiziție al consumatorilor. Pentru a atrage atenția în acest mediu, marketerii trebuie să creeze conținut captivant care să stârnească curiozitatea și să îndemne publicul să exploreze mai mult brandul lor.

Cam da, ne-am obișnuit să folosim social media pentru a fi la curent cu știrile, pentru a afla despre produse sau servicii noi, generațiile tinere folosesc social media inclusiv ca motor de căutare, în locul Google. Nu e totul pe roz, că rețelele de socializare vin cu multe aspecte negative, ca dezinformarea, bullying-ul și deformarea realității, dar dacă nu ești pe social media e tot mai greu să exiști, ca brand.

Recomandă

7 Comentarii

  1. Aparent da, practic nu, adica nu este deajuns sa fii prezent pe social media, ai nevoie si de un agent de vanzari (gen Trambitasu) care sa transmita mesajul. Prezenta pe social media nu este de ajuns pentru a fi descoperit

  2. Intotdeauna am spus ca social media ca si fenomen este mai daunator decat Satana. Pe aceste canale de social media exista prostitutie, minciuna cat cuprinde, comert dubios, reclame daunatoare, comentarii si comportament dezastruos, trafic de droguri, terorism, etc. Ce sa cauti pe social media?

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *