fbpx

Eram curios să văd cât de mult a crescut numărul celor ce folosesc Adblockere, pentru că am senzația că în ultimul an ele au devenit mainstream, cel puțin pe Google Chrome AdBlock Plus are peste 300 de milioane de descărcări, fiind cele mai populare extensii, dacă nu chiar cea mai populară, pe lângă alte extensii ca AdBlock sau Ublock.

Era o vreme când lumea naviga pe internet fără astfel de softuri, dar lăcomia site-urilor care au ascuns conținutul în spatele unor bannere gen pop-up i-a motivat pe mulți să caute resurse pentru a ajunge la conținut.

Ei bine, în a doua jumătate a anului 2014 peste 144 de milioane de utilizatori activi de internet au folosit extensii pentru blocarea reclamelor online, în jur de 4,9% din totalul utilizatorilor de internet, dublu față de 2013.

Și lucrurile devin mult mai interesante când căutăm numărul de utilizatori de Youtube care folosesc extensii gen Adblock pentru blocarea reclamelor video – 31%, conform unui studiu realizat de GWI.

17th-April-2015-How-many-people-are-blocking-ads-on-YouTube

Nu zic acum că e ok să folosești adblockere, mai ales că sunt site-uri micuțe care supraviețuiesc doar din reclame, dar de regulă site-urile acelea au 1-2 bannere, nu 100 pe prima pagină.

Din păcate, lăcomia site-urilor mari care au ajuns să umple peste 50% din spațiul de pe site cu bannere ne-a adus aici. E clar că bannerele nu reprezintă viitorul advertisingului online, dar cum crearea de conținut util despre branduri care să fie util și cititorilor e complicată, preferăm să ne stresăm cititorii.

Voi folosiți adblockere pentru navigarea pe internet?

7 Comentarii

  1. Folosesc AdBlocker deoarece majoritatea site-urilor .ro folosesc un model invechit de marketing afiliat, iar asta ma dezavantajeaza.

    Te obliga sa platesti pentru mia de afisari a bannerului, ceea ce mi se pare ridicol. Pe ei nu-i intereseaza deloc rata de click through, si tot ce fac este sa bombardeze userul cu bannere de toate dimensiunile pentru ca, orice-ar fi, banii curg. Pana la urma, daca vor razboi, vor avea razboi. Cu AdBlocker 🙂

     

  2. Pingback: Cât de departe s-a ajuns în războiul între producătorii de conținut și cititorii

  3. Pingback: Cum să scapi de reclamele de pe Facebook

  4. Pingback: Dacă toți ne punem adblockere cine se va mai uita la reclame?

Lasă un comentariu