Numai în ultima săptămâna două persoane care se ocupă de promovarea online a unor branduri mi-au spus că au crescut procentul din buget alocat promovării prin Facebook Ads, în timp ce suma alocată lunar pentru Google Adwords a fost redusă.
Tendinţa încă nu e foarte evidentă la noi, dar în State deja cifrele sunt impresionante, 31% din reclamele online sunt afişate utilizatorilor de internet via Facebook, iar procentul e creştere. Google? Google are 2,5% acum. Normal că acţionarii Facebook se bucură, costul pe clic a crescut de la 27 de cenţi în 2009 la 49 de cenţi în 2010. Brandurile se bucură mai puţin , deoarece trebuie să aloce mai mulţi bani pentru a obţine aceleaşi rezultate.
De ce aleg companiile Facebook Ads? primul rând datorită posibilităţilor de targetare mai bune, datorită unui profil de utilizator mai bine definit, datorită faptului că au multe posibilităţi de relaţionare cu clienţii sau fanii (Facebook ads, Sponsored Stories, Like-uri etc).
Doi la mână, utilizatorii îşi petrec pe Facebook aproximativ 10% din totalul timpului petrecut online. E normal ca brandurile să se promoveze acolo unde utilizatorii stau cel mult online.
Trei la mână, Facebook ştie că grosul banilor vine de la branduri, nu de la utilizatorii obişnuiţi. Majoritatea schimbărilor efectuate recent sunt pentru a ajuta brandurile, pentru a le oferi mai multe posibilităţi de interacţiune. Practic tot ce face Facebook are ca scop menţinerea utilizatorilor mai mult pe site si creşterea sumelor investite de companii. CPC-ul creste, deci un brand fi nevoit să investească mai mult pentru a obţine acum aceleasi efecte.
Ce face Google? Rămâne de văzut. Ca o notă de subsol, cred că în continuare companiile B2B obţin rezultate mai bune prin Google Adwords, dar când eşti o companie orientată către consumatorii finali (B2C) ai mai multe sanse să vinzi prin Facebook Ads.
ai mancat un “d” pe acolo la titlu:)
Eu folosesc de circa 2 ani Google AdWords pentru promovarea online a usilor Porta Doors, rezultatele sunt foarte bune. Am incercat o perioada de cateva luni si Facebook Ads, dar, cel putin in cazul meu (vanzarea unor produse), rezultatele obtinute prin Google AdWords au fost net superioare celor obtinute prin Facebook Ads.
Ma gandesc la faptul ca, atunci cand o persoana doreste sa cumpere ceva, cauta pe Google. Intrand pe Facebook oamenii doresc sa socializeze, nu neaparat sa cumpere. Nu neg marele potential (chiar si pentru vanzare) a Facebook, dar eu voi folosi in principal AdWords, totusi fara a neglija celelalte canale.
[…] informații despre trendurile la nivel mondial, îți recomand să citești un articol de-al lui Marius Sescu (nu uita, cu un drum, să te abonezi și la el – avem, amândoi, ce învăța din articolele […]