fbpx

Sfârșitul Facebook se va datora reclamelor proaste

Ăsta nu e un articol apocaliptic despre cum Facebook e terminat, nimeni nu mai stă acolo și vor da faliment curând, deși e adevărat că numărul tinerilor activi în rețea e în continuă scădere. În ciuda scandalurilor și amenzilor, ei o duc bine merci, în trimestrul 2 din 2019 le-au crescut veniturile cu 28% față de anul trecut. Și dacă vă întrebați de unde fac bani, vă zic eu: din reclame tot mai proaste pe care le acceptă în rețea, în goana după profit. Sunt o mulțime de indivizi și firme ce promovează tot felul de cursuri și servicii dubioase, pentru că ăsta e nivelul.

Mai jos sunt câteva screnshoturi numai cu reclamele apărute aseară pe contul meu. Una nu era făcută de o firmă decentă, un brand cunoscut, toate erau făcute de anonimi sau mai rău.

Știu, eu sunt invidios pe succesul altora, dar nu e așa. Mă pun în pielea unui simplu utilizator de Facebook, la un moment dat ajungi să te saturi, 1 din 3 postări din feed e o reclamă, și aia targetată prost, fără legătură cu interesele tale, pentru că oamenii din spatele butoanelor se uită doar la ROI, utilizatorii sunt doar vaci de mult, și lui Zuck i se rupe de user experience, ăsta e doar discursul de fațadă.

Țineți minte ce vă zic, când Facebook va dispărea va fi pentru că oamenii se vor sătura de reclamele proaste și nu mai găsesc avantaje în a petrece timpul în rețea. Știu, acum nu prea sunt alternative decente, o rețea socială bună, dar e doar o chestiune de timp.

Recomandă

10 Comentarii

    • Salut.

      Acordăm maxim 8 secunde pentru a analiza dacă citim sau nu ceva pe internet. Tu te aștepți ca cineva să citească un roman într-o reclamă pe Facebook, la primul contact cu produsul? Prima reclamă ar trebui să genereze interesul, nu să vândă.

      Targetare proastă, nu ar trebui să vizezi către oamenii cu experiență pe marketing online sau din domeniu, din contră.

      Poza – vizezi oameni de afaceri pentru curs, dar folosești o poză cu copilul ca să ce?

      Vorbești de afacere cu mii de clienți, cursuri internaționale, dar targetezi oameni din România și nu ai bani pentru un domeniu .ro?

      Miroase a MLM fără să fac clic, trebuie să fac clic?

      Mai pot continua, dar poți afla restul observațiilor în următorul meu webinar, în care nu voi vinde nimic. 😀

      • Multumesc pentru timpul, alocat ca sa imi raspunzi. Apreciez si voi urmari cu interes webinarul tau. Sper ca acolo sa vad exemple din reclame facute de tine, care ofera o experienta placuta userului. Probabil mii de likeuri, shareuri si comentarii 😀 sau cum definesti tu experienta userului? Nu stiu ce inseamna miroase a MLM… Este de rau? Sau? Mult succes in tot ce faci iti doresc! Si nu a fost o targhetare de marketing online :- ) ci una de lookalike

  1. De cand folosesc Facebook am dat click o singura data intentionat pe o reclama. Era o reclama la o carte (eram in UK in acel moment) pe care de altfel am si cumparat-o de pe acea reclama (citisem un review la ea deja).
    Aia a fost prima si singura reclama la o carte pe care am vazut-o vreodata in newsfeed desi cumpar carti atat online cat si offline, intru pe siteuri cu reviewuri la carti si asa mai departe.

    Ca sa fiu sincer targetarea reclamelor e mai buna pe masura ce te duci mai spre Vest. Cand sunt in Vest vad reclame mai relevante decat cele pe care le vad cand sunt in Romania. Cred ca e vorba pur si simplu de Facebook care nu are motivatia (financiara) de a segmenta utilizatorii din Romania asa cum o face in Vest (deh, piata mica si saraca).

    • La cum văd eu lucrurile oricum pe Facebook nu ești în starea de shopping, cum o faci de exemplu când cauți un produs pe Google, unde deja există intenția de cumpărare. Pe Facebook din ce am remarcat noi merge bine zona de fashion, bijuterii, cumpărăturile de impuls mai ales, produse ieftine. Și notorietatea, dacă vrei doar asta.

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *