2015. Ce factori influențează poziționarea unui site în motoarele de căutare

Este un articol detaliat despre factorii ce influențează poziția în motoarele de căutare pe MOZ, realizat în urma unui chestionar la care au răspuns 150 de specialiști în SEO. Nu zic că e literă de lege, dar se observă niște tendințe.

factori-seo-2015

Mai pe scurt, în continuare e important domeniul, extensia lui, dar și calitatea linkurilor către acel domeniu, conținutul de pe site, ba chiar și mențiunile legate de acel domeniu în presă. Și contează și social media, dar nu atât de mult pe cât credem noi.

Definitions:

Domain-Level, Keyword-Agnostic Features: Domain name length, TLD extension, SSL certificate, etc.
Domain-Level, Link Authority Features: Based on link/citation metrics such as quantity of links, trust, domain-level PageRank, etc.
Domain-Level Keyword Usage: Exact-match keyword domains, partial-keyword matches, etc.
Domain-Level Brand Metrics: Offline usage of brand/domain name, mentions of brand/domain in news/media/press, toolbar/browser data of usage about the site, entity association, etc.
Page-Level Social Metrics: Quantity/quality of tweeted links, Facebook shares, Google +1s, etc. to the page
Page-Level Link Metrics: PageRank, Trust metrics, quantity of linking root domains, links, anchor text distribution, quality/spamminess of linking sources, etc.
Page-Level Keyword & Content-Based Metrics: Content relevance scoring, on-page optimization of keyword usage, topic-modeling algorithm scores on content, content quantity/quality/relevance, etc.
User Usage & Traffic/Query: Data SERP engagement metrics, clickstream data, Visitor traffic/usage signals, quantity/diversity/CTR of queries, both on the domain and page level
Page-Level, Keyword-Agnostic Features: Content length, readability, Open Graph markup, uniqueness, load speed, structured data markup, HTTPS, etc.

Recomandă prietenilor!



Comentezi și tu ceva?

avatar
  Abonează-te  
Notify of