fbpx

Fantezii cu mașini electrice

Am o dilemă, nu înțeleg de ce se încăpățânează diversi producători auto să facă campanii cu influenceri în care să ne arate cât de mișto sunt mașinile electrice, dar ei pun la bătaie mașini cu autonomie de 200 de kilometri și trimit oamenii ăștia prin România să facă drumuri de 700 de kilometri, într-o zi. În România, unde din păcate în continuare stațiile de încărcare pentru mașinile electrice sunt la fel de rare ca autostrăzile.

Eu zic așa, e clar că mașinile electrice sunt viitorul, deja ne-am obișnuit cu ele pe străzi, dar dacă tot vrem să le promovăm ca fiind cool hai să nu scoatem la înaintare modelele slabe și ieftine, utile doar pentru oraș, ci modelele de top. Nu ni le permitem, dar măcar să visăm frumos, nu?

Faza e în felul următor, nu suntem acolo, dar ne apropiem. Audi e-tron arată foarte frumos pentru o mașină electrică, dar are cam 400 de kilometri autonomie și costă 70k euro, deci nu e pe lista celor care au banii ăștia, decât dacă sunt ecologiști înrăiți.

Tesla a scos în State un model mai ieftin, pentru săraci, cu dotări mai slabe la interior și baterii mai mici, are 354 de kilometri autonomie și prețul pleacă de la 30k dolari (la ei). Cum ziceam, ne apropiem.

Când se vor înmulți ofertele de mașini electrice noi, care arată a mașini, nu a cutii de chibrituri, când autonomia lor medie va fi de 500-600 de kilometri, prețul între 20-30k euro pentru o berlină, stațiile de încărcare la fel de dese ca benzinăriile și timpul de încărcare echivalent cu băutul unei cafele plus o apă plată (adică 20-30 minute) atunci cred că vom vedea cu adevărat o revoluție în domeniul mașinilor electrice. Tesla a pus totul în mișcare, producătorii auto sunt împinși de la spate de legislație, guverne, tendințele eco și poluarea motoarelor clasice, dar mai e un pic de lucru.

Totuși, nu aș mai vrea să văd campanii de promovare inutile, de genul Cum am reușit să fac turul României în doar 7 zile cu o mașină electrică, că durează 3 ore să încarc bateria și trebuie să opresc din 2 în 2 ore la o stație din cauza autonomiei, dacă am noroc să găsesc o stație pe drum. Nu ajută.

Recomandă

13 Comentarii

  1. Suferi de range anxiety înainte de a-ți lua mașină electrică 🙂 Faza e cam așa: de esemplu Peugeot e208 are cam 300 km autonomie, numai că e capabilă (ca și alte mașini) să se încarce 80% în 30 minute la o stație capabilă să-i furnizeze cât curent are nevoie. Deci la un Bacău – București, într-o pauză de cafea îi mai adaugi cam 250 km. Nu-i rău, zic eu. Posesorii de mașini electrice cu care am vorbit eu se plâng însă că stațiile de încărcare din România sunt (cele mai multe) slabe și deja puține pentru numărul de mașini electrice de pe la noi.

    • Dar, da, Audi e-tron mi se pare că e o mașină de drum lung cu autonomie de oraș, și e muult prea scumpă.

      • Păi da, aia e ideea, prea scumpă pentru ce face. Normal că sufăr, nu aș da zeci de mii de euro pentru o mașină ca să mă plimb cu ea doar în oraș. 🙂

        • Uite, eu am stat și m-a gândit: la nevoile mele un Nissan Leaf, Renault Zoe sau Peugeot e-208 îmi oferă mai mult decât am eu nevoie în 99% din ocazii. Iar la drum lung, cu puțină planificare, nu ar trebui să fie o problemă. Nu bag 700 km fără să fac măcar două pauze.

          • Eu nu, e adevărat că 80% din kilometri sunt în oraș, dar și diferența e importanță. Cred că la noi benzinarele mai rezistă 15-20 de ani lejer.

  2. foarte mișto primul paragraf. parcă l-am scris eu. pe, hai să alegem o zi la întâmplare…7 august!

  3. Marius până nu urci într-o mașină electrică și nu o conduci efectiv totul ți se pare un moft.

    Dar în momentul în care te decizi că vrei să o “arzi” 100% eco, o faci în cunoștință de cauză și în mod asumat.

    Autonomie mai mare și un preț mai mic se exclud reciproc, cel puțin în următorii ani. Și cred că mai degrabă vom vedea pe străzi mașini electrice cu autonomie mică dar mai accesibile ca preț, decât mașini cu peste 500 kilometri autonomie pe care să o folosești pentru a parcurge zilnic 50 km.

    • Am urcat din 2011. https://mariussescu.ro/un-blogger-la-uzina-renault-din-maubeuge-franta/
      Foarte mișto senzația, când pornești și nu se aude nimic, interior și exterior, ba chiar de asta au început producătorii să se gândească la încorporat boxe care să reproducă zgomotul mașinilor normale, că oamenii nu sunt obișnuiți cu ele și nu se dau la o parte.
      Mașinile electrice cred că sunt super pentru oraș, livrări, plimbat de colo colo. Da, ai dreptate, asta e prima etapă, să fie mai accesibile cele cu care să te miști prin oraș, dar dacă chiar vrem să renunțăm la carburanții fosili ai nevoie și de autonomie, și nu doar pentru cei care au 70-100k euro de băgat.

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *