fbpx

Altex a anunțat că iese din marketplace-ul eMag, din cauza comisioanelor prea mari cerute pe platformă, cred că erau de 17%, dacă țin eu bine minte. Ei vor fi ok, că au propriul magazin online bine pus la punct și un brand muncit. Nu același lucru îl pot spune despre miile de firme ce vând doar prin Marketplace, fără brand propriu sau site deținut de ei. Dacă prin absurd s-ar dubla comisioanele platformei, jumătate ar închide prăvălia. Ăsta e pericolul când îți construiești afacerea fără o bază solidă.

Strict legat de marketplace-ul Emag, în cazul în care nu știați majoritatea vânzătorilor de acolo adaugă la prețul lor normal de vânzare 20% și asta e, dacă vând vând, dacă nu nu. De obicei dacă căutați același produs sau firma care îl vinde pe net veți avea surpriza să descoperiți că produsul e muult mai ieftin pe site-ul firmei ce îl vinde. Dar dacă ești comod poți cumpăra și cu adaos mare, nu se supără nimeni.

Nu condamn eMag-ul că cere un comision mare, e decizia lor de business, în fond nu e ușor sau ieftin să gestionezi în magazin online cu 1 milion de vizitatori pe zi.

Totuși, dacă ai o mică afacere, începi să vinzi pe eMag și descoperi că îți merge bine pe termen lung trebuie neapărat să investești în propria platformă, adică propriul magazin, în construirea unui brand, a unei comunități, în fidelizarea clienților și atragerea lor pe propriul site.

La început poți avea o scuză, nu ai bani de site propriu și vinzi pe eMag. Dacă ești în aceeași situație după câțiva ani în care ți-a mers bine e doar vina ta dacă la un moment dat descoperi că trebuie să închizi prăvălia.

E aceeași poveste ca și în cazul micilor afaceri ce aveau doar pagină de Facebook acum 4-5 ani, că lor nu le trebuia site, până când Facebook a început să ceară bani pentru ca mesajele postate să ajungă la toți fanii paginilor.

Nimic nu e gratis pe lumea asta, și dacă nu plătești pentru o platformă în mod direct de fapt plătești cu altceva: datele despre vânzările tale și clienții tău, în cazul marketplace-ului, sau accesul la propria comunitate, în cazul Facebook. Ambele valoarează mai mult decât credem, dar mulți descoperă asta prea târziu.

2 Comentarii

  1. Nu e acelasi lucru pe Fb man. Acolo e vb de promovare si mi se pare normal sa te taxeze pt asta. Asta nu prea a inteles lumea. Comunitatea pe care o creezi acolo va primi mesajele atat timp cat este interesata, daca acceseaza pagina/grupul frecvent. Altfel, daca doar au dat like si n-au mai intrat ever, normal ca nu vad statusurile. In plus, comunitatea pe Fb e buna pentru ca oamenii iti pot da reviews, te pot contacta etc. Deci ai customer support gratis. 😉 Advertisingul il platesti, cum e si normal.

    • Mai ții minte când Facebook promova fix asta, luați și strângeți mulți fani pe pagina voastră, că ei vor vedea garantat mesajele voastre? După asta au început cu teoriile despre aglomerarea cu mesaje, hai că scădem un pic impactul, hai că e bine și cu 50%, hai cu 10%, acum cam ăla e procentul normal de oameni care văd un mesaj postat de o pagină, fără a fi sponsorizat. Restul doar pe bani. Nu mă refer la reclamele plătite pentru a ajunge la utilizatori ce nu au legătură cu pagina ta, acolo e normal să plătești.

      Oricum, ideea e că discursul oricărei platforme se modifică în timp, la început oferă multe chestii gratuite pentru a te atrage, când ajunge la monopol stabilește regulile cum vrea. Și e dreptul lor, dar e vina noastră dacă îi credem și ajungem să depindem de ei. Asta e mai rău decât dependența de Facebook, să îți depindă toate sursele de venit de o platformă.

Lasă un comentariu