Când îți construiești afacerea pe terenul altuia

Altex a anunțat că iese din marketplace-ul eMag, din cauza comisioanelor prea mari cerute pe platformă, cred că erau de 17%, dacă țin eu bine minte. Ei vor fi ok, că au propriul magazin online bine pus la punct și un brand muncit. Nu același lucru îl pot spune despre miile de firme ce vând doar prin Marketplace, fără brand propriu sau site deținut de ei. Dacă prin absurd s-ar dubla comisioanele platformei, jumătate ar închide prăvălia. Ăsta e pericolul când îți construiești afacerea fără o bază solidă.

Strict legat de marketplace-ul Emag, în cazul în care nu știați majoritatea vânzătorilor de acolo adaugă la prețul lor normal de vânzare 20% și asta e, dacă vând vând, dacă nu nu. De obicei dacă căutați același produs sau firma care îl vinde pe net veți avea surpriza să descoperiți că produsul e muult mai ieftin pe site-ul firmei ce îl vinde. Dar dacă ești comod poți cumpăra și cu adaos mare, nu se supără nimeni.

Nu condamn eMag-ul că cere un comision mare, e decizia lor de business, în fond nu e ușor sau ieftin să gestionezi în magazin online cu 1 milion de vizitatori pe zi.

Totuși, dacă ai o mică afacere, începi să vinzi pe eMag și descoperi că îți merge bine pe termen lung trebuie neapărat să investești în propria platformă, adică propriul magazin, în construirea unui brand, a unei comunități, în fidelizarea clienților și atragerea lor pe propriul site.

La început poți avea o scuză, nu ai bani de site propriu și vinzi pe eMag. Dacă ești în aceeași situație după câțiva ani în care ți-a mers bine e doar vina ta dacă la un moment dat descoperi că trebuie să închizi prăvălia.

E aceeași poveste ca și în cazul micilor afaceri ce aveau doar pagină de Facebook acum 4-5 ani, că lor nu le trebuia site, până când Facebook a început să ceară bani pentru ca mesajele postate să ajungă la toți fanii paginilor.

Nimic nu e gratis pe lumea asta, și dacă nu plătești pentru o platformă în mod direct de fapt plătești cu altceva: datele despre vânzările tale și clienții tău, în cazul marketplace-ului, sau accesul la propria comunitate, în cazul Facebook. Ambele valoarează mai mult decât credem, dar mulți descoperă asta prea târziu.

Recomandă prietenilor!



2
Comentezi și tu ceva?

avatar
  Abonează-te  
newest oldest most voted
Notify of
monoranua
Member

Nu e acelasi lucru pe Fb man. Acolo e vb de promovare si mi se pare normal sa te taxeze pt asta. Asta nu prea a inteles lumea. Comunitatea pe care o creezi acolo va primi mesajele atat timp cat este interesata, daca acceseaza pagina/grupul frecvent. Altfel, daca doar au dat like si n-au mai intrat ever, normal ca nu vad statusurile. In plus, comunitatea pe Fb e buna pentru ca oamenii iti pot da reviews, te pot contacta etc. Deci ai customer support gratis. 😉 Advertisingul il platesti, cum e si normal.