Ok, sa deschidem un blog, zice seful. Ce vom pune acolo: comunicatele de presa, linkuri catre site-ul nostru, niste prezentari de produse ( cu link catre siteul nostru), fotografii de la conferintele sponsorizate de noi, iar cateva comunicate de presa….
In Romania se vorbeste despre corporate blogging din 2006. Cam tot pe atunci s-au deschis primele bloguri de companie… care s-au inchis destul de repede. Intre timp au mai aparut multe bloguri de companie, care credeam eu ca au invatat din greselile celorlalti.
Totusi, suntem in 2014 si inca vad bloguri de companie pe care apar doar comunicate de presa si prezentari scortoase, oficiale, pe un ton neutru, fara nici un pic de personalitate. Cine citeste un asemenea blog?
Blogul de companie e privit de obicei ca o extensie a activitatii de promovare pentru activitatea companiei. Putine companii realizeaza insa ca blogul este o modalitate simpla si eficienta de a intra in contact cu clientii, de a primi feedback de la ei, de a dialoga pe un ton lejer. Nu mai spun nimic despre adunarea unei comunitati in jurul unui blog de companie, deja suna utopic in .ro.
Cand intra pe blogul unei companii cititorii spera sa afle informatii pe care nu le gasesc in presa, vor sa isi dea seama cum e de fapt compania respectiva, ce viziune are, ce gandesc oamenii din spatele ei (profesional vorbind, desigur). Cititorii nu vor comunicate de presa, vor altceva. Daca o companie nu vrea sa ofere acel „altceva”, poate ca nu are rost sa isi deschida un blog.
Blogul unei companii ar trebui sa fie axat pe comunicarea bidirectionala: clientii pot comunica mai usor, isi pot transmite problemele, opiniile si sugestiile lor, iar compania poate descoperi cum sa rezolve problemele clientilor.
Pentru a realiza obiectivele companiei trebuie sa vii in intampinarea nevoilor clientilor tai. Desigur, pentru asta trebuie sa fii pregatit sa asculti si ce au clientii tai de spus despre compania ta, nu sa vorbesti doar tu. De aia managerii inca se tem de bloguri si social media.
Pai ca sa ai un blog de companie in adevaratul sens al cuvantului trebuie sa motivezi oamenii care scriu acolo… motivatie care nu poate veni decat intr-un singur fel…
Sau trebuie sa angajezi pe cineva special pentru asta, care are cunostinte despre promovarea online, retele sociale, bloguri…