Una despre free PR

Am primit azi un email, o firmă de cercetări lansase un studiu despre trendurile în marketing, și eram invitat să scriu despre studiu, incluzând și un link către el, evident. Emailul era destul de vag, spunea care sunt o parte din trendurile pe 2019, adică cele despre care se tot discută – conținutul video, AI, bots, personalizare. Dau să intru pe link, poate găsesc ceva util pentru cititori, dar de fapt era un landing page generic, unde mi se cereau datele companiei, emailul, telefonul, funcția, ca să am acces studiul complet. Mi se pare corect, oamenii vor să construiască o bază de date în schimbul unor informații muncite de ei. Ce nu mi se pare corect e să ceri bloggerilor sau jurnaliștilor să completeze formularul ăla, să muncească de 2 ori.

Vorba aia, tu ca firmă vrei promovare gratuită pentru a construi baza aia de date, și minimul de efort ar fi să scrii un comunicat de presă cu niște informații utile, un extras din studiu, de la care bloggerii sau jurnaliștii să construiască articolul.

Nu zic să dai studiul integral, dar totuși, eu ca blogger ar trebui să completez și formularul, să descarc și studiul, să extrag și informațiile utile din el, să le pun și pe blog, eventual să spun și mulțumesc?

Nu spun asta ca să mă dau mare că am blog sau ceva, dar dacă tot vrei să te ajut, să promovez ceva, ar trebui să îmi ușurezi munca, nu?

M-am lenevit eu prea tare sau e ceva greșit în abordarea asta? Nu zic că am dreptate, poate nu am, de asta nici nu am scris despre ce firmă e vorba, dar dacă vrei free PR nu ar trebui să ajuți tu bloggerul sau jurnalistul, să îi dai tot ce are nevoie ca să își facă treaba, în loc să îi pui bariere?

Recomandă prietenilor!



Comentezi și tu ceva?

avatar
  Abonează-te  
Notify of