Românii și cumpărăturile online în 2019

Dacă ne luăm după mai multe estimări vehiculate anul trecut, în 2018 românii au cumpărat de peste 3.5 miliarde de euro de pe internet, în condițiile în care toată piața de retail ar fi de 45 miliarde euro. Prin 2020 se estimează că românii vor cumpăra de 5 miliarde de euro din magazinele online.

Prima observație este că încă este loc de creștere, de aia vedem o explozie de magazine online pe toate domeniile. Unele nișe sunt deja foarte aglomerate, altele încă nu, dar piața se ridică. Ca să vă faceți o idee, în Statele Unite 15% din totalul vânzărilor se face online, față de 8% la noi. Și mai interesant la noi este profilul celor care cumpără de pe internet, cum se comportă ei.

Deși mobilul este folosit tot mai des pentru a naviga pe internet, un studiu făcut de Picodi confirmă ce am remarcat și noi la agenție, majoritatea românilor fac cumpărăturile folosind calculatorul sau laptopul, adică 53%. Asta nu înseamnă că nu se face shopping de pe mobil, de fapt procentul accesărilor de pe mobil la multe dintre magazinele online de care ne ocupăm e mai mare decât desktopul, doar că vizitatorii intră pe site din reclame, newslettere sau linkuri din social media, se uită la produse, dar mulți preferă să trimită comanda de la calculator.

Valoarea media a cumpărăturilor online este 248 lei pe desktop, 217 lei pe mobil, și 56% dintre cumpărători sunt femei, mai ales între 25-34 ani (40%) și 18-24 ani (22%), ultimul segment fiind 35-44 ani (21%).

Punctul culminant al cumpărăturilor online are loc în lunile noiembrie și decembrie – în aceste două luni românii efectuează 30% din totalul cumpărăturilor online pe an. Relativ liniștite sunt lunile ianuarie, februarie, martie și aprilie. În schimb, în septembrie și decembrie valoarea coșului de cumpărături este cea mai mare din an (382 lei respectiv 377 lei).

Dintre toate zilele săptămânii, cea mai mare activitate a cumpărătorilor online s-a observat luni, vineri și duminică, sâmbăta fiind singura zi din săptămână în care se fac cele mai puține cumpărături (10%).

Dacă este să vorbim despre orele în care consumatorii sunt cei mai activi, cele mai multe tranzacții sunt efectuate după-masă, între orele 12-18 (42%). Nu cu mult mai puțin, căci 29% dintre tranzacții au loc dimineața, între orele 6-12.

Ce produse se bucură de cea mai mare popularitate? Cele mai des achiziționate articole pe internet în România sunt electronicele, îmbrăcămintea, încălțămintea, cosmeticele și parfumurile și articolele destinate sportului.

Recomandă prietenilor!



Comentezi și tu ceva?

avatar
  Abonează-te  
Notify of