Vești bune pentru utilizatorii de Google Chrome și nu prea bune pentru site-urile de publishing ce ocupau 90% din zona vizibilă cu reclame și doar 10% cu ceva conținut. De pe 15 februarie Google Chrome va bloca automat reclamele deranjante, dar le va permite pe cele decente. Cine decide care reclame sunt decente? Google, Facebook și alți titani din online, reuniți în Coalition for Better Ads. Știu, e un pic ironică faza.
Între 50 și 65% dintre utilizatori folosesc Google Chrome ca browser, că sunt diverse rapoarte și măsurători. Totuși, putem spune că aproximativ 6 din 10 internauți se dau cu Chrome pe internet, inclusiv subsemnatul. Evident că mulți dintre ei foloseau deja extensii de blocare a reclamelor online, e chiar un război între diverse grupuri de interese la mijloc.
Doar că de luna asta se va face și mai multă curățenie, practic chiar dacă nu știi cum să instalezi un Ad Blocker în browser va avea grijă Google pentru tine, iar publisherii se vor trezi cu mai puțini bani în buzunare, că reclamele care erau aruncate pe tot site-ul nu vor fi afișate.
Ce reclame vor fi blocate?
Pentru Desktop:
Reclame tip Pop-up
Video care ruleaza cu auto-play si sunet
Prestitiale in video – cu countdown
Sticky ads-urile de format mare
Pentru mobil:
Pop-up, prestitiale
Formate de reclame mai mari de 30%
Reclame animate
Reclame care pornesc automat si cu sunet
Formate poststitiale cu countdown
Formate fullscreen scrollover
Sticky ads in format mare
Ziceam că e un pic ironică toată faza deoarece din coaliția asta care reglementează ce reclame sunt deranjante fac parte Facebook, Google, Microsoft, companiile mari din online, care pe de altă parte sunt și printre cei mai mari vânzători de reclame. Nu zic că asta e neapărat un lucru rău, pe termen lung vizitatorii site-urilor vor avea de câștigat, dar prevăd un viitor tot mai gri pentru rețelele mici de ads și site-urile ce vindeau reclame direct către clienți, iar Google și Facebook vor încasa și mai mulți bani, sunt deja pe lista cu reclamele bune, vă garantez eu că toate formatele lor de reclame vor fi ok, se înțeleg ei acolo, ce naiba…
Veți putea verifica dacă site-ul vostru e ok, adică nu afișează prea multe reclame, AICI, după ce vor porni blocarea.
Trăim vremuri interesante și pentru publicitatea online. Voi să îmi ziceți dacă e de bine sau nu…
Adevarul este ca nici nu stiu daca sa ma bucur sau nu. Asta e ca dualitatea sofer-pieton Cand esti la volan, injuri pietonii ca merg prea incet pe trecere, iar cand circuli fara masina, te enerveaza soferii ca nu au rabdare sa treci linistit strada :))
Asa ca din perspectiva utilizatorului, ma bucur de adblocker. De cealalta parte, insa…:D
O să fie bine, dispar mizeriile care oricum nu funcționau.