fbpx

Numele și fotografia ta de profil în reclamele Google?

Poate că ați aflat deja noutățile, conform noilor termeni de utilizare Google poate folosi numele și imaginea noastră de profil din Google+, alături de activitatea noastră online, în reclamele afișate, sub forma unor recomandări pentru prieteni.

Ai cumpărat un produs prin intermediul unui serviciu Google? Google va afișa asta și prietenilor tăi interesați de acel produs. Ai postat o recenzie pentru un restaurant? Google o va afișa alături de o reclamă pentru acel restaurant. Ai apăsat butonul +1 pentru o aplicație? Google va afișa aprecierea ta într-o reclamă pentru aceea aplicație.

Exemple:

reclame google personalizate

Există o setare simplă (deocamdată) pentru a bloca folosirea datelor și preferințelor proprii, mergeți la Shared Endorsements în setările contului de Google+ și debifați Based upon my activity, Google may show my name and profile photo in shared endorsements that appear in ads. Nu uitați să salvați modificările.

Google a anunțat foarte discret schimbarea termenilor de utilizare, deși e o modificare importantă pentru utilizatorii serviciilor Google care țin la intimitatea lor. Folosirea informațiilor proprii în reclame este activată automat pentru toții utilizatorii, trebuie să modifici manual setarea pentru a bloca afișarea preferințelor tale în reclamele afișate prietenilor. De exemplu poate nu vrei ca prietenii tăi să afle ce părere ai despre un restaurant sau că ai cumpărat o anumită aplicație pentru Android.

Se știa încă de la lansarea Google+ că ăsta era unul din scopurile rețelei, de a organiza datele despre utilizatorii serviciilor Google pentru a putea afișa informații mai relevante și mai utile pentru advertiseri, în fond și Facebook face asta de mult timp, afișează reclame împreună cu preferințele și aprecierile noastre prietenilor din rețea. Totuși, schimbarea discretă a termenilor arată că Google e tot mai orientat spre advertiseri, chiar dacă acțiunile lor sunt în detrimentul utilizatorilor.

Recomandă

7 Comentarii

  1. E un pic discutabila toata treaba asta. E la fel ca si comentariile de pe Youtube care vor fi integrate cu Google+. Cat timp ai grija de ceea ce faci online, nu injuri, nu dai like la mizerii nu ar trebui sa fie probleme. Bine, daca erau corecti cei de la Google intrebau utilizatorii daca vor sau nu sa le fie folosite datele personale, nu le bifau implicit.

    • Vezi că ai email în care îți spun că s-au modificat termenii de utilizare, dacă nu îți convin debifezi opțiunea conform articolului sau renunți la serviciile lor. 🙂

  2. Ma amuz cand citesc despre stirea asta. Pentru ca atunci cand prezint Hapsha site-urilor e commerce, toti sunt reticenti cand aud de recomandarea intre prieteni. Iar utilizatorilor le e frica de spam. Pai zic atunci sa i lasam pe astia de la Google sa castige bani pe seama recomandarilor noastre. E mai bine, nu?

  3. […] pentru utilizatori, deși nu e ceva nou faptul că încearcă să personalizeze cât mai mul reclamele afișate când navighezi pe internet. Targetarea pe bază de cookies nu prea mai funcționează, și e […]

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *