IMTO 2009 – live blogging

08:30 – Am ajuns la IMTO, lumea incepe sa se adune. Over.
09:18 – Lumea inca se aduna. Avem #imto2009 si #imto pe Twitter pentru cei pasionati de social media.

# Bogdana Butnar – Mituri în digital<

09:22 – Incepe prezentarea Bogdanei Butnar, legata de advertising. Avem nevoie de timp si bani pentru a realiza obiectivele propuse. Bogdana afirma ca la inceputul crizei a inceput sa dispara iluzia ca promovarea online e “foarte tare”: targetare comportamentala, costuri mici, eficienta… Cum putem rezolva problema? Conversie, standarde, informatie, studii de caz.

Englezii au renuntat sa mai tina cont de bounce rate deoarece nu mai e relevant. Conversia e relevanta, costul fiecarei actiuni, cati bani s-au cheltuit pe fiecare metoda de promovare. Exemplul oferit de ea e Microsoft. Promovarea online inseamna multa munca si incercari succesive pana gasesti metoda cea mai eficienta.

Newsletterele sunt folosite abuziv deoarece costa putin. Bazele de emailuri nu sunt verificate, adresele nu sunt bune, de aceea si rata de clic e mica. Companiile vor volum cand trimit newslettere, nu calitate. Oamenii nu vor sa primeasca newslettere, vor ca brandurile sa vorbeasca cu ei.

Bogdana vorbeste mai ales pentru agentiile de advertising. Ciprian Stavar nu e de acord cu ea. Internetul nu e chiar “real time” cand vine vorba de campaniile online. Discutia aluneca inspre Internetics si cei care s-au inscris acolo, ea intreaba cine poate completa in formularul de inscriere “efectul campaniei online asupra brandului”? Pentru multe branduri asta e vital, de ex Coca Cola. Masurarea efectului unei campanii online asupra brandului e foarte complicata.

Ajungem la Hi5 care a inceput sa fie monitorizat de SATI, ceea ce Bogdana crede ca este foarte bine pentru companii. Toata lumea vrea sa monitorizeze online-ul. Multe branduri nu vor promovare pe bloguri deoarece nu sunt monitorizate. Aici cred ca se inseala, stiu destule campanii pe bloguri care au fost monitorizate. In fine..

10:05 Intrebari din public pentru Bogdana. Bogdana spune ca email marketingul a functionat pana acum mai bine decat promovarea pe social media. Social media e buna pentru notorietatea unui brand, emailul pentru conversie.

Standul Kaspersky Lab la IMTO 2009

10:13 Incepe Adrian Soare, o prezentare despre retelele sociale.

Adrian Soare – Social media pentru business

In social media fiecare are ceva de spus, fiecare are un punct de vedere. Avem prea multe variante cand vine vorba de retelele sociale, iar oamenii vorbesc intre ei. Cand vine vorba de vanzari online se tine cont mai ales de parerea celor care au cumparat deja produsul si au postat opiniile lor.

Pe Facebook se posteaza in fiecare zi 30 de mlioane de mesaje la status – pe Facebook. Onlineul face posibila vanzarea oriunde pe glob, nu doar in Romania. Retelele sociale sunt pe locul 4 in activitatea utilizatorilor de email, mai des decat emailul. Timpul petrecut in retelele sociale in ultimul an s-a triplat. Viteza cu care se propaga un mesaj in retelele sociale este fenomenala.

Statistici despre social media: 13 ore de clipuri sunt urcate pe Youtube pe MINUT, pe Wikipedia exista 13 milioane de articole, pe Flickr erau 3,6 miliarde de poze in iunie 2009, pe Twitter se trimit 3 milioane de tweeturi zilnic.

93% dintre utilizatorii social media cred ca o companie ar trebui sa fie prezenta acolo, dar 85% cred ca nu e suficient doar sa fie acolo, ci sa fie activa.

Cum poate fi folosita social media?
1. Trebuie sa asculti ce spun ceilalti – Google Alerts, Twitter Search…
2. Trebuie sa te implici – blog, Twitter, Facebook, Youtube, Flickr, Linkedin.
3. Trebuie sa masori audienta, reputatia, loialitatea, angajamentul, influenta, actiunea.

10:49 – intrebari din public pentru Adrian Soare. Exemple de campanii cu succes in social media: campania Audi din 2008, rucsacele de la Booq. Andreia, PR-ista Neogen aminteste de o campanie cu cadouri virtuale derulata de Murfatlar pe Neogen, care inca e in derulare. Apropo de Murfatlar Adrian discuta in contradictoriu cu Bogdana despre ultimul spot Murfatlar, care conform lui Adrian s-a indepartat de imaginea promovata de Murfatlar acum 2 ani.

Imi place de Ciprian Stavar, insista ca cei care pun intrebari sa se prezinte pentru a isi promova imaginea. Nice.

11:00 Incepe Doru Panaitescu cu un studiu de caz.

Doru Panaitescu – Online şi marketing


Cum se face o campanie online cu bannere in 2009! Incepe cu eterna dilema: au murit bannerele? Se mai pot face campanii eficiente cu bannere?

Exemplu: aprobarea bugetului, alegerea siteurilor, creare unui banner la repezeaza, se alege un singur furnizor si se afiseaza bannerul doar pe site-urile lui, se face la final o analiza CTR. Separat facem o campanie in social media sau Google Adwords.

Dupa o saptamana: 341.000 afisari, 1237 clicuri. Este vorba de o campanie auto. Utilizatorii de internet folosesc ad blockere sau interzicerea conexiunilor third-party, orice pentru a nu mai vedea bannerele de pe pagini.

Romanii sunt receptivi la concursuri si jocuri online, la experiente web inedite prin care se poate interactiona cu brandul. Doru sugereaza sa folosim comunitatile online bine inchegate in campaniile de promovare.

Cei mai multi consumatori din noua generatie sunt “new info shoppers”, intai cauta informatii pe internet despre un produs inainte de achizitionare.

Prezenta si comunicare digitala: efortul unui marketer de a se promova online, de a fi prezent online poate fi format din minisite, blog, prezenta permanenta pe un forum, subdomeniu (pagina inchiriata), pagina pe Facebook, pagina pe Twitter, un joc online, webcast page.

Comunicarea digitala: bannere, newslettere, advertoriale, mesaje postate in retelele sociale, Google ads, widgeturi.

Mixul perfect intr-o campanie nu exista, trebuie incercate mai multe variante pentru a determina cele mai eficiente metode de promovare si comunicare online adaptate brandului. Testare permanenta.

In limita bugetului se pot folosi mai multe puncte de prezenta digitala si oricat de multe tipuri de media digitala, dar trebuie sa fim atenti la disiparea efortului.

Doru prezinta un studiu de caz pentru Porsche Inter Auto, o campanie care inca se deruleaza. Targetul sunt persoanele din Bucuresti. S-a realizat un microsite si o suita de bannere ce prezinta fiecare model. Cel putin asta era obiectivul initial, trebuiau realizate 40 de bannere diferite. In schimb s-a realizat un banner inteligent care incorpora toate modele de masini promovate.

Dupa prima saptamana s-au eliminat din campanie site-urile care nu performau. S-au targetat IP-urile de Bucuresti si site-urile din SATI utilizate de posesorii auto. Site-urile au fost alese in functie de profilul vizitatorilor, nu dupa aspectul site-ului.

S-au masurat afisarile si unicii, expandarile bannerului, numarul de clicuri, conversiile de pe site. Pentru a masura eficienta campaniei se folosesc url-urile dinamice, care permit contorizarea independenta si statistici diferentiate.

In social media a fost promovat mecanismul in retelele sociale, iar in landing page s-a inserat un buton “mai joaca-te o data”. Intr-o saptamana s-au obtinut 1080 ce expandari si 375 de clicuri. In total per campanie s-au adunat pana acum 3000 de clicuri (25 lei/mia de afisari), 10000 de expandari ale bannerului si 2000 de oameni unici care au vazut campania. Pana acum sunt 35 de solicitari de oferta ferma. In medie pe banner sunt 3,4 expandari si o rata de conversie de 1%.

Recomandari pentru o campanie online: lasati subiectivismul acasa, alegeti siteurile dupa criterii socio-psiho-demografice,, testati factorii prin campanii de test, folositi cat mai multi furnizori, testati bannerul printr-o campanie de test, masurati independent activitatea si rezultatele.

11:50 – intrebari din public pentru Doru. In campaniile prin social media nu poate fi masurata la fel de bine eficienta campaniei, site-ul de campanie poate fi accesat si de alti vizitatori fata de cei targetati.

11:55 Pauza de cafea.

12:30 Incepe panelul.

Panel: Ciprian Stavar, Bogdana Butnar, Cristian Ignat, Alexandru Israil – Este marketingul online eficient?moderator: Dorin Boerescu

Campaniile online au fost afectate anul asta si datorita reducerilor de pret la ratecard practicate de televiziuni. Ciprian Stavar afirma ca trebuie investiti bani si in campanii online, macar un procent din totalul bugetului de marketing.

Cineva din sala este nemultumit ca speakerii din panel nu s-au prezentat la inceptut. Mi se pare gresit, daca ai ajuns la IMTO fara sa stii cine sunt speakerii e ceva gresit la mijloc.

Se discuta despre promovarea nisata. Am ajuns si la site-uri nisate destinate .com. nu doar pe .ro. Din sala se spune ca e la fel de scump sa intretii un magazin online ca si unul clasic, offline. Nivelul de investitii in promovare online depinde si de rapiditatea conversiei. Cu cat iti recuperezi mai repede banii cu atat poti investi mai mult in campanii.

Cum faci sa vinzi ca publisher independent? E mai bine sa vinzi direct clientilor sau prin regie. Doru Panaitescu sugereaza un mix intre cele doua.

Cativa dintre cei din sala si-au prezentat serviciile. Panelul s-a incheiat, au zburat mingile pentru relaxare de la Kaspersky prin sala la final.

13:25 – Incepe Ciprian Stavar

Ciprian Stavar – 99 de ingrediente pentru un marketing online integrat

Ingredientele: alegerea unui nume potrivit pentru afacere, de ce ar ajunge clientul pe site, ce cauta clientii online, ce cauta compania mea online, ce gasesc clientii online, ce poate oferi compania mea online.

Afacerea in era digitala. Internetul te poate ajuta sa iti cresti afacerea fara a avea un site: gasirea de clienti, furnizori, parteneri, interconectare.

Ciprian prezinta un exemplu de cautar pe Google prin care a ajuns pe Optzile.ro si MariusSescu.ro. Misto!

Diferenta intre a auzi si a asculta. Auzi se refera la o atitudine pasiva, asculti se refera la o atitudine activa, la implicare. Dupa ce intelegi ce se intampla in jurul tau – join the conversation. Be helpful! Be relevant!

Exista multe ingrediente pentru un marketing online eficient, important e sa te faci util clientilor si sa le oferi motive pentru care sa vorbeasca despre tine.

13:49 – intrebari din public pentru Ciprian.

14:00 – pauza de masa.

14:50 – Ne-am intors din pauza de masa, urmeaza Adriana Iordan

Ce am învaţat din greşelile mele şi ale altora în online marketing

< ?style=”text-align: center;”>

Adriana prezinta din experienta proprie cum a promovat Avangate pe piata internationala – prin continut. Continutul e baza, afirma ea. Dupa ce au adaugat articole pe site-ul Avangate au constientizat ca au nevoie de un blog pentru ca clientii companiei sa poata posta comentarii. Recunosc, prezentarea ei nu ma da pe spate, probabil pentru ca e destul de cunoscuta metoda de promovare pentru mine: Avangate a crescut ca trafic, au inceput sa verifice conversiile. Site-ul nu convertea, au inceput sa se axeze pe modificarile asupra site-ului pentru a descoperi problemele prin teste.

Concluzia: nu poti descoperi varianta cea mai buna a unui site menit sa vanda decat prin incercari repetate. Nu e nevoie sa reinventam roata, insa relatiile si perceptia celor din nisa ta despre tine conteaza. Continutul poate fi un avantaj major. Actiunile de marketing online masurabile cu ROI pozitiv iti permit noi investitii.

15:28 – intrebari din public pentru Adriana.

15:47 – Urmeaza Claudiu Murariu.

Cum măsori acţiunile de marketing online

Claudiu afirma ca toate actiunile din online pot fi monitorizate. Bogdana – ouchhhh. Numarul de vizitatori nu definesc performanta unui website decat daca acesta e raportat direct la incasari. Trebuie identificati masuratori ce definesc performanta unui website (KPI).

Claudiu prezinta un exemplu practic de monitorizare cu Google Analytics. Conversii, referinte, numar de clicuri, bounce rate etc. Oe Youtube exista tutoriale pentru instalarea si folosirea Google Analytics. Oare chiar erau oameni care nu stiau asta? Hmmm…

16:04 – Intrebari din public pentru Claudiu. probabil speakerul cu cele mai multe intrebari pana acum.

16:20 – Pauza de cafea.

Video IMTO 2009

17:50 – am pierdut prezentarea lui Alexandru Israil – Guerilla marketing în recesiune. Acum este Dorin Boerescu – The world is changing. Apropo, fetele de la Kaspersky stiu sa isi promoveze produsul. Am stat la discutii aproape o ora si m-am ales cu o licenta.

Dorin afirma ca lucreaza foarte mult cu freelanceri, care este o tendinta de viitor. Ne putem gandi o afacere bazandu-ne pe colaboratori, nu pe angajati full-time.

Dorin crede ca marketingul afiliat va fi folosit si la noi tot mai mult ca model de monetizare. Mda, de doi ani se discuta despre asta. Mai asteptam sa se inmulteasca si advertiserii.

Pe viitor el spera ca producatorii vor realiza “consumer generated products”. Mie mi se pare usor exagerat, din punct de vedere al costurilor nu este o strategie eficienta.

Mai putina conversatie, mai multa actiune”, un citat de pe slide referitor la industria online dot ro. True, noi facem “succesuri”. A terminat si Dorin, vedem de acum daca se merge la baut dupa conferinta. Voi veni si maine la IMTO, nu stiu daca mai fac si live blogging. Ne citim, evenimentul de azi a fost mai fain decat IMTO 2008, mi s-a parut ca totul a fost mult mai profesionist.

Recomandă prietenilor!



13
Comentezi și tu ceva?

avatar
  Abonează-te  
newest oldest most voted
Notify of
Mihaela
Vizitator

Super acest live blogging! Multumesc:P

trackback

[…] This post was mentioned on Twitter by mariussescu, Bleau Alexandru and Vlad Gidea, Vlad Gidea. Vlad Gidea said: De la IMTO 2009 @mariussescu face live blogging http://bit.ly/25ba2x lipseste streamingul video din pacate… […]

afaith
Member

din tot ce am citit, Doru Panaitescu a avut cea mai interesantă discuţie la acest eveniment!

afaith
Member

am dat refresh şi am văzut un comentariu nepotrivit din partea lui Marius, referitor la faptul că nu era nevoie ca speakerii să se prezinte. mi se pare de bun simţ să spui cine eşti, chiar dacă te numeşti Obama sau nea Gheorghe din capul satului. indiferent că activezi sau nu în zona de online, la cât de multe nume noi apar în fiecare zi, e destul de greu să fii la curent cu toate noutăţile. sunt sigur că Bogdana Butnar spre exemplu, nu s-a născut anul ăsta! totuşi, acum 2 ani, habar n-aveam cine e ea. dar am aflat… Citește tot »

afaith
Member

curios, am mai lăsat un comentariu, dar văd că nu a intrat. ziceam că mi se pare normal ca speakerii să se prezinte, pentru că nu (toţi) sunt persoane la fel de populare precum MJ sau mai ştiu eu ce alt pop-star. spre exemplu, acum 2 ani de zile habar n-aveam cine e Bogdana Butnar. Nu-mi spunea nimic acel nume, iar imaginea ei nu o puteam asocia cu numele. totuşi, după netcamp-ul de anul trecut, unde a fost prezentată de către Cristi Manafu, s-au schimbat lucrurile. mi se pare de bun simţ să spui cum te cheamă şi de ce… Citește tot »

trackback

Social comments and analytics for this post…

This post was mentioned on Twitter by mariussescu: #imto2009 live blogging and pics http://bit.ly/4xXfUz

trackback

[…] pt. poze îl primeşte Marius, care a făcut live-blogging. var fbShare = {url: 'http://everzor.com/2009/10/imto-2009-marketing-online/&#39;, title: 'IMTO 2009 – […]

trackback

[…] IMTO 2009 – live blogging […]

trackback

[…] meritat! Felicitari @Ciprian Gavriliu pentru organizare. Au fost prezenti si HaiPa, Razvan, Vlad, Marius Sescu (care a facut live-blogging), Dany si eBogdan. Razvan mi-a stricat jocul de poker. Eram pe locul 3 […]

trackback

[…] despre cum a fost la IMTO pentru ca au facut-o deja altii bine: Adriana Iordan, Daniel Damian, Marius Sescu, Adrian Monoranu, Vlad Lazar (everzor), E-Bogdan … (in cazul in care am omis pe cineva lasati […]

trackback

[…] Live Blogging IMTO – Marius Sescu […]