Cum e pe litoralul românesc în 2014, la 2 Mai

De 4 ani mergem pe litoralul românesc, la 2 Mai. De 3 ani ne cazăm la Vilele Bianca. Motivele sunt multe, în primul rând ne-am obișnuit cu stațiunea, e destul de ok pentru copii, plus că nu vrem să facem drumuri mai lungi de câteva ore cu ei cât sunt mici. Totuși, de vreo 2 ani încoace parcă lucrurile merg mai rău, în loc să meargă mai bine. Nu sunt diferențe majore, dar dacă mergi câțiva ani la rând ca turist în același loc sesizezi cum se schimbă lucrurile. Și nu vorbesc aici de marketing, branding sau alte nebunii legate de atragerea consumatorilor, ci de lăcomia patronilor de restaurante și pensiuni.

Anul ăsta am fost pe litoral la jumătatea lui iulie. Am prins vreme destul de bună, în 8 zile au fost doar vreo 3 ploi dar de scurtă durată, deci în fiecare zi am mers la plajă.

Plaja și marea

Au fost ok, fără alge, iar pe plajă era destul de curat, a câștigat licitația pentru plajele din 2 Mai o pensiune din zonă care a umplut 60% din plajă cu șezlonguri și baruri plus bannerele lor, amenajând totuși câteva coșuri de gunoi și o toaletă (cu acces contra cost).

Partea bună e că plaja era mai curată, partea proastă e că s-a umplut de sezlonguri. 2 Mai nu e o stațiune de fițe, nu e Mamaia, vine lumea care vrea liniște, vin cei cu copiii, vin rockerii care mergeau în Vamă dar au îmbătrânit. Nu sunt concerte pe plajă, cluburi de noapte, nu sunt restaurante de 5 stele.

Ca rezultat al licitației și amenajării plajei, 95% din șezlonguri erau goale în timpul săptămânii, doar sâmbăta și duminica gradul de ocupare creștea pe la 25-30%. E dezolant să vezi o plajă întreagă plină de șezlonguri goale, în timp ce tu cauți un loc pentru cearșaf. Poate că voi sunteți fani șezlonguri, dar majoritatea celor care vin la 2 Mai nu sunt.

Mâncarea

Locațiile unde se mănâncă bine au rămas cam aceleași, noi ne-am făcut veacul La Dinamo, în Micul Golf și la restaurantul pensiunii. Mâncarea a fost bună, deși am auzit că după ce am plecat noi au fost niște controale la Micul Golf și au închis bucătăria. Prețurile nu au crescut prea mult față de acum 1 an, poate puțin la băuturi. În schimb porțiile erau mai mici, iar chelnerițele tot mai grăbite, e tot mai greu să îți zâmbească cineva când te servește la un restaurant pe litoral.

Cazarea

La Vilele Bianca tariful nu s-a schimbat în ultimii 3 ani, tot 130 de lei pe noapte am plătit pentru o cameră cu baie în cameră, aer condiționat și televizor, plus curte cu gazon unde se joacă cei mici. Totuși, parcă acum 1-2 ani era mai ok. Poate pentru că aveau un grătar în curte pe care îl puteai folosi dacă vroiai care a dispărut anul ăsta când au deschis restaurantul (cred că am făcut 1 grătar în 3 ani, dar era acolo), poate pentru că aveau niște topogane și jucării pentru copii care anul ăsta nu mai sunt (la pensiune vin mai ales familii cu copii, deci contează), poate pentru că în foișor era un frigider și cuptor cu microunde util pentru a ține berea la rece după prânz când ne relaxam sau a încălzi un lapte pentru copii dimineașa pe la 5, care au dispărut și ele.

Nu sunt chestii semnificative, dar toate astea puse la un loc parcă se adună. Nu zic acum că 2 Mai s-a stricat, nu îmi place să fiu genul nostalgic. Totuși, parcă oamenii sunt mai lacomi, urmăresc mai mult câștigul material pe termen scurt și mai puțin atragerea clienților pe termen lung.

Fotografii de pe litoral

Ca element picant, restaurantul din Micul Golf s-a îmbogățit cu 2 etaje (poza 2) unde probabil se va caza lumea. Nu știu cine ar dori să doarmă deasupra unui restaurant care se închide pe la 2-3 noaptea. dar na… În antepenultimele 2 poze puteți vedea diferența între o bucată de plajă cu șezlonguri (goale) și una cu cearșafuri. Erau fix una lângă cealaltă.

Ca idee, am vorbit cu mai mulți turiști care veniseră la 2 Mai pentru prima dată și erau încântați de stațiune, văd că a ajuns acum destul de trendy, deci opinia mea e una subiectivă. Totuși, pentru 2015 nu sunt 100% sigur că vom merge tot pe litoralul românesc, sau dacă mergem parcă aș vrea o zonă mai liniștită, mai retrasă, dacă a ajuns și 2 Mai să fie comercial.

Depinde ce oferte vom găsi, deci rog toate agențiile de turism să apeleze la mine. 🙂

Voi pe ce litoral vă petreceți concediul?

Recomandă prietenilor!

Comentezi și tu ceva?

avatar
  Abonează-te
newest oldest most voted
Notify of
eBogdan
Vizitator

Mai pui un ban in plus si te duci in Bulgaria la un resort si ai scapat de griji si probleme, iar confortul este de zeci de ori mai bun.

Oana

Ati fost trei ani la rand in 2 Mai si nu ati ajuns la Casa Dogarilor? Au cea mai buna mancare pe care am gasit-o prin restaurantele noastre de pe litoral. Aceeasi doamna bucatareasa care face aceleasi retete delicioase de 15 ani. Preturile sunt foarte bune si servirea placuta, te simti ca acasa. Revin cu fotografii, sa nu ma crezi doar pe cuvant 🙂

Ana
Vizitator

Știu că pentru voi este puțin mai lung drumul, însă vă recomand să încercați și litoralul bulgăresc. Sunt multe stațiuni și plaje mai puțin populate, iar la drum se adaugă de la 30 de minute la 3 ore. – Mai liniștit și mai aproape de Ro (doar 30 km de Vama Veche) este plaja de la Shabla, care este destul de liberă, iar în apropiere puteți să vedeți și stâncile de la Tyulenovo. – Golden Sands este de încercat, deși aici sunt cam multe șezlonguri pe plaja. – Varna este iar o idee bună. Am fost de 2 ori, iar… Citește tot »

Yamasha

Noi am fost in Costinesti, a fost ok, am dat 120 pe noapte cu aer, tv, baie si verdeata pe langa noi. A fost ok, chiar linistit pentru “nebunia” din Costinesti.