fbpx

Până nu de mult credeam că principala problemă în marketingul online este că Facebook a creat impresia că oricine poate face marketing, apeși butonul de Boost, pui datele cardului și gata, faci reclame online, curg clienții, e simplu, nu?

În ultima perioadă mi-am dat seama că problema e mult mai gravă. Nu doar că oricine poate seta o reclamă, dar unii au impresia că pot promova orice, fără nici o consecință. De exemplu reclama de mai jos, la lenjerie din satin, pentru bagabonți cică. Înțeleg să faci o glumă cu o aluzie subtilă, să faci un joc de cuvinte, să insinuezi, dar chiar în halul ăsta am ajuns?

Între timp reclama a fost scoasă, în Facebook Ad Library nu mai apare, dar totuși, cred că am ajuns mult prea jos ca nivel de comunicare. Și aici nu e doar vina Facebook, ci și a utilizatorilor, că nu raportează instant mizerii de genul ăsta.

Via Elena

7 Comentarii

  1. Utilizatorii vor mizerii de genul. Mă uit și pe grupuri se promoveaza fake news, utilizatorii zic că e fake news sau ceva prostie de post, dar nu dau report.
    Cât despre Facebook Ads, orice om e specialist 🙂 .

  2. Reclama asta îmi aduce aminte de ce din 2013 nu mai lucrez cu niciun român (Tot în zona de digital lucrez: CRO, UI/UX, Analytics etc).
    1. Românii le știu pe toate. Asta e în cap de listă. Te angajează să îi rezolvi o problemă și apoi te învață cum să i-o rezolvi. Apoi, faci ca mine că eu te plătesc!
    2. Ălălalt era mai ieftin. Întotdeauna se uită la ce e mai ieftin. Cum să îmi iei $500 pe un copy. Lasă că îl scriu eu și scutesc banii ăștia. (AIDA? Funnel? Ce-i aia…)
    3. Ce e asa complicat? Intrebarea asta e cam in orice domeniu. Vrei un AD? Mare lucru sa scrii 10 cuvinte si sa pui o poza? Vreu un site? Ce e mare lucru ca sunt o gramada de template-uri, doar pui putin text si 2 poze si aia e.

    Practic, m-am lovit prea des de aceste situații în care: Ori clientul le știe pe toate. Ori vrea cât mai ieftin, ori consideră ca oricine poate face acel lucru.

    • True, din păcate, Bine, sunt și clienți ok, care înțeleg să asculte de recomandări, dar de regulă trebuie întâi să se lovească singuri, să lucreze ieftin, să fie țepuiți, pentru ca să asculte după aia de oameni cu experiență. Problema e alta, că din reclame e tot mai greu să deosebești un profesionist de un amator, de regulă amatorii țipă mai tare. Cei mai buni clienți vin pe recomandări, și cam tot așa găsești și specialiștii buni, nu din reclame.

Lasă un comentariu