Marketingul direct si promovarea pe timp de criza

Cateva fragmente dintr-un interviu cu Drayton Bird :

Multi vorbesc despre marketing, unii spun ca-l fac, altii chiar il fac, insa doar bine, dar nimeni nu-l face perfect. Multi marketeri uita cine are banii: clientul.
Singurul motiv pentru care companiile reduc bugetele de publicitate este pentru ca reprezinta un cost. Daca nu privesti advertising-ul ca o investitie, in cinci ani risti sa nu mai ai o companie.
In opinia acestuia, majoritatea reclamelor nu raspund unor intrebari esentiale ale consumatorului: “De ce as alege acest produs?” sau “Ce face aceasta companie/acest produs mai mult sau mai bine decat altele?”

Imi place ca a pus accentul unde trebuia: firmele taie puternic din cheltuielile de marketing pentru ca nu le privesc ca o investitie. Acestea sunt firmele care vor dispare cel mai rapid de pe piata.

Intr-o perioada cum este cea actuala conteaza sa te promovezi cat mai mult pentru a transmite mesajul si oferta ta clientului. O reorientare a resurselor alocate dinspre un canal de promovare catre altul e normala, dar renuntarea completa la promovare e sinucidere.

Cele 10 porunci ale marketingului, in opinia lui Bird:
1. Incepeti cu consumatorul, nu cu produsul
2. Decideti ce anume va face diferit de ceilalti competitori
3. Stabiliti-va prioritatile
4. Testati si apoi cheltuiti
5. Construiti o baza de date si folositi-o inteligent
6. Utilizati formule testate, nu ghiciti
7. Vorbiti despre ce poate face un produs, nu despre ce este
8. Studiati ce functioneaza si ce nu in abordarea dumneavoastra
9. Aflati care este cea mai buna strategie de comunicare
10. Nu abandonati

Recomandă prietenilor!



Comentezi și tu ceva?

avatar
  Abonează-te  
Notify of