Analiza pieței de media de la noi în 2016

Am văzut la Alex că s-a lansat Media Fact Book 2016, care se poate descărca gratuit, și tot de la el am furat câteva idei principale. Dacă aveți treabă cu businessul, marketingul, social media, analiza comportamentului consumatorului sau mediile de promovare online și offline atunci trebuie să aruncați o privire pentru a vedea trendurile și cifrele legate de piața media de la noi.

media_factbook02

332 de milioane de euro în piaţa media din România, creștere de 6% YoY. Aceeaşi creştere se aşteaptă şi pentru 2016.
Principalii investitori: telecom, pharma, primele 3 locuri fiind ocupate de Vodafone, Telekom şi Orange.
Digitalul a ajuns la 57 de milioane de euro, plus de 12% faţă de 2014, pentru 2016 se așteaptă o creștere similară, până la 64 de milioane de euro.
Printul scade cu 10%, la 16 milioane de euro, pentru 2016 se previzionează o valoare de 14 milioane de euro.
Radio-ul a crescut cu 5%, până la 19 milioane de euro, pentru 2016 se va ajunge la 20 de milioane de euro, datorită brandurilor de pharma.
În 2015 ratingurile medii au scăzut cu 7%, însă loadingul a ajuns la 86% pe tot parcursul zilei.
CME, Intact și Dogan iau cam 85% din banii de media din piaţă.
În ceea ce priveşte online-ul, video-urile au 7.7% creștere pentru vizionare, toate celelalte activităţi sunt în scădere.
70% din publicul urban 16-54% nu are video subscription la vreo platformă online.
20% din cei cu vârste între 45-54 sunt dispuși să se aboneze în următoarele 6 luni. Tineri dispuşi să dea bani sunt sub 1%.
Programmaticul este la 2,5% din piaţa de digital (în ciuda celor spuse de diverşi specialişti cum că toată lumea foloseşte programmatic la greu).

Recomandă prietenilor!
  •  
  •  
  •  
  •  
  •   
Abonează-te
Anunță-mă
guest
0 Comentarii
Inline Feedbacks
Vezi toate comentariile