fbpx

În 2020 55% din traficul de internet la nivel mondial a fost realizat de pe dispozitive mobile, adică smartphone-uri. Cu toate astea, încă văd mulți proprietari de site-uri și magazine online cum se axează foarte mult pe aspectul site-ului pe calculatoare și laptopuri, dar nu verifică cât de ușor este să folosească propriul site pe telefon.

Văd faza asta și la Advertica, când facem propunerile grafice pentru site-uri clienții vin cu diverse cerințe legate de cum va arăta site-ul pe desktop, dar când le explicăm că trebuie să se gândească la un design responsive, care să fie plăcut și eficient pe orice dispozitiv, zic că nu e așa important.

Doar după ce le arătăm cifrele, le explicăm că peste jumătate din vizitatorii lor vor intra direct de pe telefon, din Facebook, Instagram sau căutări făcute de pe telefon, iar numărul lor va tot crește, își schimbă modul în care privesc lucrurile.

Avem clienți cu 70-80% trafic de pe mobil, cei care sunt foarte activi pe social media. În astfel de cazuri mai important e ca site-ul să se încarce rapid, să fie intuitiv, oamenii să găsească informația rapid sau să plaseze comenzile rapid. Contează și designul, dar pe mobil e ceva mai subtil, important e să fie organizată informația cât mai eficient. Și nu, soluția nu e mereu hai să ne facem aplicație dedicată pentru smartphone-uri.

Asta ar trebui să fie prioritatea unui site în 2021, începem să gândim afișarea elementelor pentru smartphone, să ne asigurăm că oferim vizitatorilor tot ce au nevoie, și după aceea ne gândim ce efecte putem adăuga pentru vizitatorii de pe desktop.

Dacă ați intrat pe un site de pe telefon și e greu să îl folosiți înseamnă că a fost gândit invers, întâi versiunea pentru desktop și după aceea adaptarea ei la mobil.

RECOMANDĂ
  • 26
  •  
  •  
  •  
  •   

Lasă un comentariu