The Not To Do List – o listă cu lucruri pe care să NU le faci

Citeam niște articole despre productivitate zilele trecute și remarcam că toate oferă cam aceleași sfaturi, pe care majoritatea le știm – să fii mai organizat – notează ce ai de făcut în agendă, să îți calculezi bine timpul alocat pe proiecte – lasă timp liber între activități, să faci lucrurile grele dimineața – când ai mai multă energie, să începi dimineața făcând ceva plăcut, să te culci la aceeași oră și să te trezești dimineața devreme, să te înconjori de oameni ce te motivează și tot așa. Bun, un sfat fain, pe care nu prea l-am văzut în alte părți, e să ai o listă cu lucruri și obiceiuri pe care să NU le faci, să le eviți.

Ideea e simplă, ca să muncești mai eficient trebuie să îți identifici punctele slabe, activitățile care îți consumă prea mult timp aiurea și nu îți oferă nici prea multe beneficii.

Lista cu lucrurile pe care să NU le faci, să încerci să le eviți, poate conține:

Navigatul aiurea pe internet, cititul știrilor de pe tot felul de site-uri obscure sau statul pe Facebook.

Nu zice nimeni că trebuie să renunți la ele complet, eu de exemplu am rămas abonat la câteva newslettere ce oferă știrile importante, rezumatul zilei, și în rest nu prea mai citesc știri.

Pentru Facebook am activat Digital Wellbeing pe telefon și încerc să reduc la minim timpul petrecut în aplicațiile sociale, gen Facebook, Instagram. Atenție, dacă ești creator de conținut asta nu înseamnă că trebuie să renunți la meserie, ci că trebuie să te ocupi de creat, nu de consumat.

Verificatul constant al emailurilor, mai ales dimineața.

E mai ok să stabilești 2-3 intervale din zi când răspunzi la emailuri, și mai ales să nu răspunzi dimineața, când poți face activitatea productivă. Dacă ceva e foarte urgent oamenii sigur vor suna.

Timpul alocat ajutării oamenilor care doar profită de tine, sarcinile pe care alții încearcă să le paseze ție.

Nu zic că nu e ok să faci fapte bune, să îți ajuți prietenii, dar când aceiași oameni apelează în mod repetat la tine și abuzează de bunătatea ta poate că trebuie să înveți să spui și NU. Nu îi poți mulțumi pe toți, și e ok să te obișnuiești cu asta.

Oameni care îți consumă energia și te încarcă negativ.

Chiar și clienții pot fi concediați, de exemplu dacă un client îți consumă 80% din timp generând 20% din venituri poți renunța liniștit la el. Puteți include aici și prietenii ce au o infuență negativă în viața voastră.

Viciile.

Evident, toți știm că nu e bine să bei prea mult, să fumezi sau să petreci seară de seară, mai greu e să înlocuim obiceiurile negative cu unele pozitive, de exemplu în loc să petrecem seară de seară să ieșim la alergat sau cu bicicleta, ori în loc de fumat să spargem banii pe mâncare sănătoasă.

Răspunsul la orice email, mesaj sau telefon.

Era o vreme când răspundeam la orice email, mesaj de pe Facebook sau telefon, indiferent de oră. Vremea aceea a trecut, deoarece aș pierde ore în șir cu solicitări de la persoane necunoscute. Numai pe pagina de Facebook primesc zilnic 2-3 cereri de la necunoscuți ce vor să îi ajut cu probleme de securitate, dacă aș face asta nu aș mai avea timp de mine, de muncă, de familie. Acum îmi filtrez foarte bine emailurile, mai ales cele care îmi cer sfaturi gratuite de la oameni necunoscuți, la mesaje răspund dacă vin de la prieteni, iar la telefon nu mai răspund după 7 seara decât dacă mă sună cineva apropiat.

Întâlniri de afaceri fără un scop clar.

Mai avem uneori la agenție oameni ce ne sună și vor să se întâlnească cu noi pentru a discuta posibilitatea unei colaborări. În 70% din cazuri vor doar consultanță gratuită, sfaturi pentru afacerea lor, pe timpul nostru, dar fără să plătească pentru ele. Uite așa am ajuns să ne filtrăm clienții.

Evident că trebuie să te întâlnești cu potențialii clienți, dar e bine să știi de la început care e scopul întâlnirii. Noi de obicei le trimitem un scurt brief cu întrebări înainte de a ne întâlni, dacă nu sunt dispuși să rupă 5 minute din timpul lor pentru a îl completa sunt șanse mari să ne facă să pierdem timpul.

A, și întâlnirile de afaceri în care clientul tot pune întrebări și așteaptă răspunsuri, soluții la problemele lui se numesc consultanță, care se plătește.

Voi ce ați mai adăuga pe lista cu lucruri pe care să NU le faci?

Recomandă prietenilor!
  • 37
  •  
  •  
  •  
  •   
Abonează-te
Anunță-mă
guest
4 Comentarii
Ultimele
Primele Top voturi
Inline Feedbacks
Vezi toate comentariile
Daniela Pitirut

Foarte bună analiza prezentată! Trebuie sa aplic si eu partea cu consultanta in loc de sfaturi gratuite

Mike

E doar lipsă de respect față de muncă altora, a acelora care, la rândul lor nu sunt plătiți corect și care nu-și respectă nici ei propria muncă. Despre ajutarea prietenilor, e bine sa ai câți mai putini “prieteni”. Prefer prietenii nu prieteni. Prietenii și discuții/învățăminte cu clienți, colaboratori și oameni ca voi pasionați de dezvoltare în online. Aleg oameni buni cu bun simț și nu tot felul de vampiri de timp, anumite rude, “prieteni” uitați din copilărie sau foști colegi cu care nu împărtășesc niciun pic din viziune.

Andreea

Daca nu exista prieteni nu exista prietenii.