Onestitatea e o calitate tot mai rar întâlnită în afaceri

Uneori îmi dau seama cât sunt de naiv când vine vorba de afaceri, atunci când eu consider că e normal să fii corect și deschis cu clienții tăi și vin oamenii și îmi spun că nu e așa frate, foarte rar mai vezi asta în ziua de azi, e o junglă acolo. Nu mă înțelegeți greșit, știu că lumea e rea, dar totuși, dacă toți plecăm din start cu ideea de a trage o mică țeapă, de a mai ciupi 10 lei, de a ne fraieri partenerii de business, mai putem crește o afacere pe termen lung?

Vorbind pe subiect, am zis în articolul despre cum lucrăm noi la agenție cu clienții că nu mi se pare corect să promovezi în același timp mai mulți clienți ce vând aceleași produse către aceeași audiență.

Cum ar veni, vine clientul 1 care vinde rochii de damă, eu încep să îl promovez pe internet prin crearea de conținut, social media, Google Adwords, Facebook Ads etc, încep să cunosc piața. După aceea vine clientul 2, care vinde tot rochii de damă, și eu fac același lucru, îi iau banii promovându-l și concurând cu clientul 1, care deja mă plătește.

Sigur, mi-ar fi mult mai ușor să lucrez și pentru clientul 1 și pentru clientul 2, volumul de muncă e mai mic, deja știu piața, dar ar fi ca și cum aș încerca să vând la 2 tarabe. În final clienții vor afla, și chiar dacă nu vor afla eu tot nu aș dormi prea bine noaptea.

Totuși, am primit mai multe comentarii de la oameni care mi-au explicat că multora din domeniu li se pare normal să facă așa. Eu nu cred că e corect, nici când vine vorba de marketing online, nici de PR sau social media.

Singura variantă în care chestia asta mi s-ar părea acceptabilă ar fi dacă le-aș spune clienților și ei ar accepta, dar pe de altă parte, ce client ar fi suficient de nebun încât la întrebarea: Auzi, știu că mă plătești pentru a te promova, a îți crește vânzările, dar vrea și concurența ta să mă plătească, ești de acord să lucrez și pentru ei și pentru tine?

Și uite, de asta nu are ursul coadă, că o vinde de prea multe ori în pădure.



4 Comentarii

  1. Onestitatea e tot mai rar intalnita la oameni, in general! Nu intr-un anumit domeniu. Legat promovarea pe care o faci, ai dreptate oarecum. E dificil sa sustii doi concurenti directi. Macar daca unul ar vinde rochii de dama SH, ar fi fost altceva.
    In schimb, eu scriu advertoriale despre produse similare fara nici o problema. Interfete diferite, pret pretul licentelor fiind diferit, compania dezvoltatoare e alta, alta politica, unii nu iti doresc mare trafic cat isi doresc unul sau doua link-uri.

    1. Advertorialele sunt altceva, eu mă refeream la munca din spate. Pe ideea asta nici revistele auto nu au exclusivitate cu un brand de mașini, sau televiziunile nu recomandă doar un singur produs homeopat. În zona publicității ține mai mult de credibilitate, adică ai recomanda un produs în care ai încredere? Eu nu.

  2. E o situație în care poți să promovezi două sau mai multe magazine care vând rochii de seară: atunci când faci marketing afiliat și bugetul PPC este 100% al tău.

Știu că abia aștepti să îmi spui că nu am dreptate: