fbpx

Cum lucrăm noi la Advertica, dacă tot vorbim de agenții digitale

Vreți să știți ce principii ar trebui să aibă o agenție digitală care zice că face de toate? O să vă bag aici ceva reclamă la Advertica pentru servicii de marketing și web development, că nu am mai făcut de mult și Vali a ridicat o minge la fileu în articolul despre alegerea agențiilor digitale de către clienți. Deci, cum lucrăm noi la agenție cu clienții noștri, pe scurt:

1. Lucrăm doar pe conturile clientului
Clientul trebuie să aibă conturile lui de Adwords, Analytics, Facebook Ads, pagina de Facebook creată pe un cont personal al clientului și așa mai departe. Da, e mișto să creezi tu toate astea pentru a ține clientul dependent de tine, nu, nu e corect, moral, iar la final se întoarce împotriva ta.

2. Nu recomandăm platformele închiriate

Știu, Shopify rupe, poți avea magazinul tău online într-o oră, dar țineți minte că e la fel ca în cazul Facebook, jucăriile nu sunt în ograda ta, ci a lor. Când vin la noi clienți care au nevoie de magazine online încercăm să determinăm nevoile lor, să vedem dacă le putem oferi ceva pe o platformă independentă (pentru magazine mici și medii e clar WooCommerce), dacă au nevoie de mai mult le recomandăm alternative. Ideea e că oricât de tentant ar fi să plătești lunar o chirie pentru o platformă de shopping online, în final magazinul ăla nu e al tău, mereu vei avea limitări. Dacă vrei să ai un business serios pe web nu construiești în ograda altuia, nu?

3. Găzduirea pentru site-ul sau magazinul online al clientului nu are legătură cu noi
La început aveam un server unde țineam și proiectele clienților ce nu aveau timp/nu voiau să își bată capul cu hostingul, în timp am ajuns la concluzia că nu merită, avem câteva recomandări pentru firme ce oferă găzduire web dar clientul poate să își pună site-ul unde vrea, cât timp respectă parametrii pe care îi recomandăm.

4. Nu lucrăm cu mai mulți clienți ce concurează pe aceeași nișă
Când vine vorba de marketingul online cel mai simplu e să reciclezi niște strategii de marketing, prinzi câțiva clienți care vând lucruri similare și după aceea doar clonezi campanii, mesaje, idei. Am văzut asta, faci bani pe termen scurt, muncești mai puțin și facturezi dublu, dar pe termen lung îți sabotezi agenția, iar reputația e distrusă.

5. Nu acceptăm orice client, doar pentru a mai face un ban în plus
Sună a bullshit, dar când legăm o colaborare pe termen lung trebuie să existe niște sinergii între noi și client, să simțim că vorbim aceeași limbă, că rezonăm la aceleași idei. Probabil de asta am rămas mai mici ca agenție, nu am vrut să creștem agresiv, să luăm zeci de clienți doar ca să avem ce factura.

Cum scrie și la intrarea în cluburile de fițe, ne rezervăm dreptul de a refuza clienții, și nu pentru că suntem aroganți, ci pentru că am descoperit că sănătatea noastră mentală e mai importantă decât un pumn de bani. Preferăm clienți și proiecte care să ne motiveze, să ne facă să venim cu plăcere la birou, chiar dacă nu ne vom cumpăra insule prin locații exotice…prea curând. Căutăm oameni care vor să îi ajutăm cu afacerea lor și au încredere în experiența noastră, nu patroni ce cred că agenția este sclavul lor.

6. Avem angajați care chiar știu ce fac pe domeniul lor

Nu subcontractăm servicii, dacă apelezi la noi vei discuta direct cu noi și despre realizarea site-ului sau a magazinului online, și despre campaniile de marketing online și despre copywritting sau social media. Da, sunt multe agenții all inclusive unde dai de niște fete ce arată bine dar cam atât, în rest au colaboratori pe orice. Nu facem asta, deși nu ar fi greu, nu?

7. Nu ne e rușine să spunem Nu știu sau Nu pot
În ziua de azi constați că și pe internet oricine se pricepe la orice, dar e tot mai greu să găsești o agenție care să spună că nu are competențe într-o zonă sau alta.

Teoretic și noi la Advertica am putea să facem aproape orice, practic ne ocupăm mai mult de aplicații web, baze de date, WordPress, WooCommerce, marketing online, social media, iar dacă vine un client și spune că vrea Prestashop, OpenCart, Magento, organizări de evenimente, link building pentru SEO sau alte din astea îi recomandăm pe cine credem noi că ar fi ok pe ce vrea el. Și clientul ține minte asta, că nu i-am luat banii doar așa, ca să fie, și ne recomandă cuiva care are nevoie fix de ce oferim noi.

Oferim și servicii de consultanță
Pentru clienții care nu au nici o tangență cu online-ul oferim și consultanță, practic o intermediere între nevoile clientului și ce vor să îi vândă alții, scopul nu e neapărat să le vindem programare sau servicii de marketing de la noi, ci să nu fie fraieriți ei, am făcut chiar și mini-traininguri pe zona asta, în care explicam oamenilor cum funcționează online-ul, la ce să fie atenți.

Cu ocazia asta mai mult am pierdut decât am câștigat, pentru că spunem adevărul verde în față și mulți nu se bucură când află că au fost fraieriți de alte agenții, dar asta e altă discuție.

Cam așa lucrăm noi la Advertica, dacă ai nevoie de consultanță, promovare online, social media sau realizarea unui site ori magazin online dă un mesaj aici, dar să nu vii cu cerințe din alea absurde, gen vrem să fie gata ieri. 🙂

P.S: dacă știi pe cineva care îți face el un site sau magazin online cu 50 de euro îți dorim mult succes, vei avea nevoie.

Recomandă

13 Comentarii

  1. Felicitari pentru exclusivitate pe domeniu/nisa. Incercam sa-i explic unui mare specialist PPC ca nu e ok sa lucrezi pentru 3+ magazine de imbracaminte simulan, dar scuza era simpla…au audienta diferita, chiar daca vizeaza aceleasi cuvinte :))

    • Da, și marmote diferite… Nu, faza e că noi chiar îi știm pe oamenii cu care lucrăm pe termen lung, și nu am putea să ne uităm la ei și să le spunem că CPC-ul a crescut de exemplu, din cauza concurenței. Oh wait, tot noi eram și concurența.

  2. Mai rar agenții care lucrează doar pe conturile clientului. La găzduire îi agață pe un reseller pentru ca vor apela mereu la ei, contra-cost…

  3. Sa inteleg ca ai o problema cu platformele SaaS? In cazul magazinelor online cel putin la inceput platformele SaaS pot fi numai bune cel putin din punct de vedere al costurilor si al intretineri platformei.

    • Clienții trecuți de pe platformele astea pe platforme deschise te-ar contrazice, că au băgat o mulțime de bani în ele și după aia încă o mulțime ca să refacă tot pe cont propriu, și tot s-au chinuit cu mutarea informațiilor.

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *