fbpx

Prea multe articole inutile pe internetul ăsta

Mă gândeam într-o seară că deși îmi filtrez destul de bine sursele de unde mă informez online, tot mai ajung să dau peste articole inutile, plictisitoare, care nu vin cu nimic nou. Cel mai adesea de pe Facebook, evident, pentru că e rețeaua unde oricât de bine ți-ai filtra prietenii, tot vei avea parte de oameni care descoperă apa caldă și se entuziasmează la orice.

Pe de o parte înțeleg goana asta după conținut. Jurnalismul documentat nu aduce bani, totul se învârte în jurul traficului și al vânzării la mia de afișări, deci în loc să producem articole utile, citibile, producem articole la normă, ca să fie bine. Totuși, dacă ai 20 de minute pentru a scrie un articol de ce nu faci efortul să scrii un articol decent?

Și nu vorbesc doar de site-urile de știri aici, chiar și pe bloguri, portaluri sau site-urile companiilor vezi același lucru, multe articole de umplutură, puse doar ca să fie. Înțeleg că atunci când te adresezi publicului larg, cu nivel de educare mediu, nu poți să intri prea mult în detalii, să folosești exprimări sofisticate, dar de aici până la a considera că audiența e proastă și citește orice e cale lungă.

Intri pe un site de sănătate. Articol – 10 sfaturi pentru a avea dinți frumoși. Sfatul 1 – spală-te pe dinți de cel puțin 2 ori pe zi. Really? Chiar este vreunul care citește sfatul ăsta și spune: Ce bine că am citit articolul, altfel nu știam că trebuie să mă spăl pe dinți?

Intri pe un blog de dezvoltare personală. Prima chestie pe care o citești este că pentru a reuși în viață trebuie să ai încredere în tine. Nu serios, dacă nu citeam articolul ăsta nu îmi dădeam seama că sunt un ratat pentru că nu am încredere în mine.

Intri pe site-ul unei agenții care oferă servicii de marketing online. Îți explică ei acolo cum că pentru a crește vânzările trebuie să crești numărul de vizitatori pe site, iar vizitatorilor trebuie să le ceri datele de contact, pentru a le vinde ulterior ceva. Mindfuck, cred că nu există o firmă care vinde ceva pe internet și nu realizează că pentru a crește vânzările are nevoie de mai mulți vizitatori pe site. Dar în loc să scrii un articol care să ofere unei firme câteva idei despre cum se poate promova online la modul concret e mai ușor să înșiri banalități, în speranța că cineva chiar va crede că ești competent și te va angaja.

Sunt atât de multe articole stupide peste care dau fără să vreau încât uneori mă tem că cei care le scriu știu mai multe despre mine despre treaba asta cu internetul. Eu cred că audiența online e educată, nu poate fi dusă așa de ușor cu zăhărelul, deci trebuie să scrii articole utile, practice, nu banalități. Dar cine știe, poate că e mai eficient să scrii 10 articole inutile decât un singur articol, dar bun.

Voi ce ziceți, cantitate sau calitate, care e mai bună?

Recomandă

4 Comentarii

  1. Calitate…desigur !! Sunt atatea si atatea bloguri, incat mie nici nu imi mai vine sa scriu. Dar sunt intr-adevar cateva, la care belesc ochii si citesc fara sa clipesc.

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *