Când vine vorba de afișarea prețurilor pentru servicii online mereu vor fi 2 tabere. Indiferent că vorbim despre servicii de SEO, programare, PR, marketing, social media, copywriting, design, unii vor spune că e recomandat să pui prețurile pe site, pentru a filtra telefoanele inutile de la clienți potențiali ce vor doar să știe Cât costă domle, alții vor spune că nu e ok, când vine vorba de servicii online fiecare proiect e unic, nu există un pachet standard pe care să îl vinzi.
Eu sunt din categoria a doua, și nu pentru că la Advertica am avea prețuri mari, probabil suntem în media pieței, ci pentru că e dificil să stabilești prețuri fixe pentru serviciile online. Aș putea să scriu pe site că pentru un proiect pe WordPress făcut de la zero, grafică, programare, implementare, suport etc luăm 500 de euro, dar de regulă clienții care vor site-ul vor și logo, și copywriting, și campanie de promovare a site-ului pe Facebook, și plăți online și multe altele. Și se adună.
Plus că sunt și persoane (clienți?) care au impresia că un site se face descărcând un template moca de pe net și plătind un student cu 50 de euro să îl modifice cu 2 texte furate de pe net, care nu intră în targetul nostru.
Când vinzi de exemplu SaaS (hosting web, aplicații online cu acces lunar, asistență online) poți face niște pachete ce menționează exact ce oferi clientului, poți face estimări privind costurile tale ca vânzător, îți poți calcula o marjă de profit, dar asta e foarte dificil când fiecare client are cerințe diferite, cum e cazul pentru cam tot ce ține de web development, web design și marketing online.
Orientativ poți pune niște prețuri de plecare pe site, pentru cele mai simple pachete de servicii oferite, dar și aici e mult de discutat, din experiența mea nici un client nu vrea pachetul de bază, indiferent că vorbim de realizarea unui site, magazin online sau o campanie de promovare pe internet. Mereu apar cerințe suplimentare, și eu consider că e mai bine să oferi prețul exact clientului în funcție de brieful complet, cu toate specificațiile, decât să îi spui unui client că îl costă 2000 de lei ce vrea, pentru ca la final să facturezi 5000 și el să spună că l-ai încărcat.
Da, faptul că nu afișezi prețuri pe site s-ar putea să îți scadă numărul de clienți potențiali care te sună, dar cât timp afișezi în portofoliu proiectele deja realizate, cât timp prezinți pe site modul în care firma ta lucrează, toate astea nu fac decât să filtreze clienții ce vânează doar cel mai mic preț. Plus că din experiența mea peste 50% dintre clienții noi vin din recomandări, nu din căutări pe Google, deci…
Voi ce spuneți, e ok să afișezi sau nu prețurile pe site, dacă vinzi servicii?
sa afisezi preturile, intr-u mod corect! adica sa nu zici de la 2 euro / an si dupa ce bag datele si incep formalitatile de plata sa aflu ca e 5 euro pe 1 an, 4.5 pe an, pentru 2 ani si 2 euro pe an, pentru minim 9999 ani.