Really eMag? Chiar nu se găsea o idee mai bună pentru o campanie de reduceri decât Prețuri greșite?
Ideea nu e rea, să vii cu oferte bune la începutul verii, când lumea de obicei nu prea cumpără produce electronice. Am văzut reduceri de 20-30%, și la unele produse chiar se simte reducerea, de exemplu un LED 3D Samsung de 81 cm la 1399 lei, pe care mai ieftin de 1700 lei nu l-am văzut nicăieri. Nu vor vinde ca de Black Friday, dar până pe 21 iunie mă aștept să epuizeze mare parte din produsele aflate în ofertă, mai ales televizoarele, tabletele, laptopurile și telefoanele.
Și totuși, care e problema cu acest concept, de prețuri greșite? Problema e că obișnuiești clienții mai puțin pasionați de internet, care ajung doar acum pe site-ul tău, cu ideea că prețurile greșite sunt ceva normal la magazinele online. eMag ar trebui să știe mai bine, în fond și ei au avut câteva erori de sistem și sau trezit pe site cu televizoare vândute la 1 zecime din prețul real. În apărarea lor pot spune că totuși au și livrat câteva comenzi cu prețul redus.
O abordare mult mai interesantă mi s-a părut cea făcută de Orange anul trecut, când reducerile din magazinul online creșteau în funcție de temperatura de afară. În zilele celel mai călduroase ei vindeau cel mai mult.
Totuși, ideea rămâne, nu obișnui clientul cu concepte greșite, cum ar fi prețurile greșite pe site. Altfel peste câteva luni s-ar putea să ai o problemă cu afișarea prețurilor, lumea să comande în disperare la prețuri mici și să facă scandal dacă nu își primește produsele. Doar e o altă campanie de prețuri greșite, nu?
Eu chiar nu inteleg care este strategia de markeing emag in momentul in care vine cu asemenea campanii. „preturi gresite”? ar trebuii sa fie atenti la folosirea anumitor cuvinte. Cu siguranta nu asa dai lovitura pe piata online.
Ei nu trebuie să dea lovitura, stau bine la notorietate. Trebuie în schimb să crească volumul de vânzări, managementul străin e mai pretențios decât cel românesc la targete.
Intreb si eu, oare daca intr-un supermarket, clientul vede in dreptul unui produs ”pret gresit”, oare il cumpara ori ba’? 😀
Statistic vorbind, nu-l va cumpara, pentru ca are in memorie miile de erori de sistem din super si hyper marketurile romanesti, cand s-a trezit la casa ca trebuie sa plateasca mai mult decat credea, doar pentru ca pretul afisat fusese gresit!
S-ar putea totusi sa dea roade tehnica asta pentru emag, in fond ei activeaza online si clientul isi poate comanda produsul stand comod pe canapea, avand tot timpul din lume sa verifice pretul, sa intelegea ca totul e doar o tehnica de marketing!
Psihologic insa, tehnica va avea efect de bumerang din simplul motiv ca in mintile clientilor vor incolti intrebari de genul ”ce incredere sa mai am in emag cand ei gresesc preturile”, cu alte cuvinte, cresti vanzarile dar scazi credibilitatea si profesionalismul propriilor angajati, in ochii clientilor!
ma lipesc si eu de promotie, dar de cea cu 25% inapoi prin card cadou 😀