fbpx

Prima impresie contează și la branduri

Mă uitam la o fază, sunt multe firme ce spun că au nevoie să investească în marketing, dar abordarea lor e greșită. Atunci când au probleme sau le scad vânzările, în loc să facă o analiză a imaginii lor online și offline, pentru a vedea dacă problema nu cumva e legată de reputația brandului (a se citi prea multe recenzii negative și clienți nemulțumiți), ei cred că soluția e să bage mai mulți bani în reclame.

Adevărul este că marketingul te poate ajuta, dar doar dacă ai grijă și de percepția oamenilor, cum văd ei brandul tău.

Poate că vei fraieri câțiva clienți cu un marketing agresiv, dar dacă ești țepar, nu oferi asistență clienților, nu rezolvi garanțiile, nu răspunzi la recenziile negative etc, în timp lumea începe să vorbească, online și offline, și să te evite.

Mă uitam la un potențial client ce voia să lucreze cu noi. Vinde și online și offline, are câteva sute de comenzi lunar, dar vânzările au început să îi scadă. La o simplă căutare pe Google au ieșit la iveală câteva recenzii negative pe Facebook, Google, vreo 2 forumuri, toate relativ recente.

Raportat la numărul mare de clienți recenziile negative erau puține, doar că erau cele mai evidente, iar clientul nu s-a obosit să le răspundă la timp persoanelor ce au dat recenzii negative, și prima impresie a unui potențial cumpărător al produselor pe care le vând este că firma nu e serioasă. Recenziile pozitive erau puține, poate și pentru că nu au fost încurajați cumpărătorii să le lase, după ce au făcut o achiziție.

Soluția acolo e simplă, dar durează – schimbarea reputației online și a percepției publicului. Răspuns frumos la problemele din recenzii, găsit soluții, ajutat clienții, încurajat clienții să lase recenzii pozitive după ce au cumpărat etc.

Majoritatea folosim Google pentru a ne informa despre un produs înainte de a face o achiziție, deci e logic că ai nevoie de o imagine bună ca brand.

De asta e important nu doar să ai un marketing bun sau să bagi mulți bani în reclame, ci să ai grijă de imaginea brandului tău. Un client multumit îți aduce 2 clienți, un client nemulțumit îți alungă 10 potențiali clienți. Și nu, reclama negativă nu e tot reclamă.

Recomandă

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *