Ok, de fapt sunt mai multe reguli legate de ceea ce ar trebui să facă un vânzător bun atunci când discută cu clienții, dar asta mi s-a părut cea mai importantă, pe vremea când lucram în vânzări.
Ideea era să folosești altă combinație de cuvinte, dar să nu începi niciodată o conversație cu clientul folosind cuvântul NU. Cum e de exemplu când intri într-un magazin, întrebi dacă îți pot oferi un produs iar vânzătoarea începe cu NU avem. Te simți alungat, deși ea ar putea să îți ofere un alt produs similar. Sau atunci când vrei să semnezi un contract pentru furnizarea de internet și cablu la RDS și agentul de vânzări îți spune că NU au decodoare digitale pe stoc, deși ar putea da 2 telefoane, să vadă dacă nu sunt la altă filială pe stoc. Te simți luat la mișto.
Cred că ați prins ideea, NU e un cuvânt ce trebuie evitat în vânzări și în toate conversațiile, pe cât posibil.
E și mai grav când ești întâmpinat cu NU încă dinainte de a discuta efectiv cu cineva într-un magazin. De exemplu eram ieri la o stație Petrom ca să alimentez cu motorină. Mă simțeam puțin ciudat la pompă și nu știam de ce. Imaginea de mai jos va elucida misterul – peste tot erau afișe cu NU, la toate pompele! Două câte două, ele spuneau clientului ce NU are voie să facă!
Mesajele aveau sens, e dreptul lor să NU accepte plata cu carduri Petrom sau bonuri valorice, deși e ciudat asta deoarece eram într-o stație PETROM. La fel, e dreptul lor să nu vândă combustibili în recipiente din plastic. Totuși, cred că mesajele ar putea fi formulate astfel încât să nu alunge clienții prin atâtea NU-uri afișate strident, unul lângă altul. Nu am pretenția ca toți să fie copywriteri și să creeze doar texte care vând, dar totuși, textele de pe afișe ar trebui să atragă clienții, nu să îi trimită în altă parte.
Mă înșel eu, sunt oameni cărora le place NU?
Eu zic ca e ok sa te informeze din start si foarte convingator in cazul asta, fiind un serviciu post platit. Gandeste-te ca daca tu ai bonuri valorice sau card petrom si stii ca esti la un petrom si pui carburant, neavand bani, devine delicata situatia cand ai rezervorul plin si afli detalii la casa…
Nu am o problemă cu informațiile transmise, ci cu redactarea textului. Poți să începi o propoziție și fără NU…
Bonus, dacă la Petrom nu poți folosi cardurile Petrom, atunci unde mai sunt utile?
Este o stiinta sa stii sa spui NU.
Adeseori suntem pusi in situatia de a face lucruri pe care nu eram dornici sa le facem. Asta din cauza ca nu stim sa spunem NU. Uneori credem ca este nepoliticos sa refuzi un coleg, o ruda, un prieten, un client sau un potential client. E perfect normal sa refuzam atunci cand nu ne dorim ceva.
Chiar si in afaceri trebuie sa spui NU. Spre binele tau. Nu spui ca vei face lucruri pe care nu le poti face pentru ca iti prejudiciezi imaginea mai mult decat daca ai spune NU deodata.
Aici nu e vorba de refuz, ci de cum spui unui client că nu îi poți oferi ceva sau nu are voie să facă ceva folosind alte cuvinte, pentru a nu crea impresia unui refuz categoric care să îl îndepărteze.
Corect, eu voiam doar sa atrag atentia ca e ok sa spunem NU atunci cand trebuie.
Eu unul, in cazul asta, prefer sa vad un NU mare decat sa ma trezesc la casa ca nu am cu ce plati… Cat despre faptul ca nu accepta, probabil e una din benzinariile vechi care nu sunt conectate la prea multe tehnologii actuale.