Ce înveți după primii 150 de clienți

Am furat ideea lui Alex și m-am uitat un pic prin folderele de la Advertica, să văd ce am făcut în ultimii 7 ani, de când am pornit Advertica. Nu e rău, peste 150 de clienți, și majoritatea cu proiecte mărișoare: refaceri de site-uri, magazine online, campanii de promovare pe termen lung și așa mai departe. Am făcut și greșeli, poate că am mai supărat oameni pe parcurs, dar majoritatea clienților au fost mulțumiți, au revenit la noi și cel mai important, ne-au recomandat mai departe altor firme. Not bad.

Nu o să vă mint, să vă spun că aveam planuri mari de antreprenoriat când m-am mutat în Bacău, am pornit cu Cristi agenția deoarece mi-am dat seama că la cum era atunci piața muncii devenisem brusc neangajabil, aveam prea multă experiență pe marketing pentru ce se căuta în zonă și probabil aș fi fost plătit în bătaie de joc. Țin minte că am fost la câteva interviuri și salariile erau amuzante.

Între timp lucrurile au avansat, am ajuns 4 oameni în firmă, ne-am axat mai mult pe realizarea de site-uri și magazine online, campanii de promovare și social media marketing, și mulți dintre clienți sunt pe termen lung, colaborăm constant cu ei.

Dacă am învățat ceva până acum este că indiferent de domeniul în care activezi trebuie să te adaptezi la cerințele pieței, să încerci să anticipezi trendurile.

Nu poți concura pe ideea de cel mai mic preț, dacă mergeam pe panta asta probabil închideam de mult taraba. Mereu va fi un student dispus să instaleze WordPress-ul cu 50 de euro sau o tipă ce a descoperit Facebook-ul și spune că știe să facă marketing online.

Trebuie să te diferențiezi pentru a rezista și a crește, și cel mai bine e să te diferențiezi oferind seriozitate, onestitate, profesionalism și termene realiste la contracte. Încercăm să ne ținem de cuvânt, și nu prostim clienții vânzând setup de template-uri, dacă vine vorba de site-uri de exemplu. Am avut mulți clienți ce au venit la noi după ce și-au luat N țepe cu firme mari chiar, și au rămas tocmai pentru că le-am prezentat adevărul.

Despre clienți numai de bine, din fericire numărul de țepe este foarte mic, probabil sub 1%. Ăsta e un alt avantaj al faptului că majoritatea clienților vin direct din recomandări de la alți clienți, eviți țeparii.

Nu o să vă zic nici că antreprenoriatul este ceva ușor, vorba aia, antreprenorul este cel care renunță să lucreze 8 ore pe zi pentru alții ca să lucreze 12 ore pe zi pentru el. Dar e o experiență interesantă, dacă ai sânge pentru asta. Dacă îți place viața în continuă schimbare și cauți senzații tari da, e mișto să ai propria firmă.

Recomandă prietenilor!



2
Comentezi și tu ceva?

avatar
  Abonează-te  
newest oldest most voted
Notify of
Postolachi Dumitru
Vizitator
Postolachi Dumitru

Spui că “cel mai bine e să te diferențiezi oferind seriozitate, onestitate, profesionalism și termene realiste la contracte”. Nu știu cum să-mi formulez ideea ca să nu fiu înțeles greșit dar pentru mine aceasta înseamnă NORMALITATE. Și adevărul este că am câștigat unii clienți tocmai oferindu-le această normalitate: de exemplu unuia i-am rezolvat o problemă în 15 minute deși băiatul acela care se pricepea la toate îl tot ducea cu zăhărelul de câteva luni și-l taxa cu suta de euro pentru fiecare lună. Soluția rapidă oferită bonus l-a convins să lucrăm împreună. Ceea ce mă șochează pe mine este faptul… Citește tot »