Un site unde găsești recenzii despre firme. Oare ar prinde la noi?

Prin afară am văzut proiecte de genul ăsta care au prins destul de bine, site-uri unde utilizatorii publică feedback despre serviciile de care sunt încântați (sau nemulțumiți), ba chiar firmele le răspund, încearcă să rezolve nemulțumirile. Oare la noi ar prinde așa ceva? Nu de alta, dar văd că Ghidul consumatorului încearcă să miște ceva în direcția asta:

Publică feedback-ul tău în Ghidul Consumatorului
Ghidul Consumatorului amplifică vocea ta și te conectează direct cu firmele, care îți ascultă reclamația și o rezolvă în cel mai scurt timp.
Folosește Ghidul Consumatorului pentru a distribui feedbackul tău prietenilor și spune firmelor exact ce trebuie să facă, pentru a te menține ca și client.

Și cireașa de pe tort:

Ghidul Consumatorului te plateste, să-ți faci reclamațiile și recenziile publice. Primești 5 lei pentru fiecare recenzie publicată.

Voi ce spuneți, are șanse un proiect de genul ăsta în România?

Recomandă prietenilor!



24
Comentezi și tu ceva?

avatar
  Abonează-te  
newest oldest most voted
Notify of
Andrei
Vizitator
Andrei

Procesul de postare a unor recenzii pare cam complicat, si pe termen lung nu exista o motivatie a utilizatorilor pentru a lasa feedback. Daca sunt multumit de un brand pot sa scriu si pe Facebook, eventual postez chiar pe pagina companiei, daca are una. De ce as publica o recenzie acolo? Idem, de ce si-ar face o companie cont, nu e mai simplu sa aiba o pagina de Facebook unde sa interactioneze cu clientii multumiti sau nemultumiti? (de fapt chiar asa se intampla.)

feedback consumatori
Vizitator

@andrei Ce PARE (un cuvant subiectiv) complicat?Te rog sa-mi oferi mai multe detalii. Motivatiile pentru a scrie o Reclamatie sau recenzie pozitiva, in Ghidul Consumatorului nu vor intarzia sa apara,ai putina rabdare , sunt in implementare noi functionalitati.Acum te platim sa-ti faci publica reclamatia, te motiveaza Facebook cu bani?Unul din motivele pentru care o firma si-ar face cont pe GC ar fi SEO, vor fi mai multe.Te rog sa faci o cautare pe google.ro in care sa asociezi cuvantul Reclamatie cu o firma din GC, (EX:reclamatie Romarg).De cate firme ai fost nemultumit si unde te-ai plans?Pe pagina firmei de pe… Citește tot »

dojo
Vizitator

Singura problema va fi cand vor aparea recenzii negative si va incepe circul. Firmele din Romania nu fac mereu diferenta intre calomnie si adevar, asa ca, daca ai chef de amenintari si judecata, un asemenea site e o idee buna pentru a-ti ocupa timpul cu asa ceva. Este o idee utila, dar nu stiu cat ar tine

feedback consumatori
Vizitator

multumesc pentru feedback @dojo;este nevoie sa fie facute publice recenziile negative, poate isi mai schimba firmele modul in care isi trateaza clientii.nu-mi fac griji in privinta amenintarilor ii invit in dojo:) ,ca sa-mi umplu timpul.daca ai scris despre vreo firma pe blogul tau, atunci “cat ar tine” v-a depinde si de tine, voi reveni cu mai multe detalii la timpul potrivit.

dojo
Vizitator

O chestie tehnica: pune titlurile de la recenzii ca si clickable link. Ca exista chestia aia cu citeste mai departe, dar orice om va pune mouseul si pe titlu.

BAFTA cu situl 🙂

feedback consumatori
Vizitator

multumesc @dojo ; voi instala o unealta de urmarire a mouse trails si daca observ ca exista tendinta de a da click pe titluri, voi implementa cu siguranta.
Multumesc pentru urare.

Chris
Vizitator
Chris

Exact cum spune dojo, e mult pana apar criticile. Poate stiti desprefirme.com si ce s-a inamplat cu el, acum undelucram.ro si din ce se aude e sub presiune mare din partea companiilor. In fine, astea erau despre cum se lucreaza acolo, dar e doar ca exemplu. Eu zic ca proiectul ar merge daca ar fi sustinut cum trebuie,

Ergo
Vizitator
Ergo

nu cred ca prinde, sau nu stiu..poate subestimez plictiseala romanilor
modul de scriere a recenziei mi se pare ca te trece prin prea multi pasi si nu e chiar 1-click to add experience – plus daca nu auzi de platforma nu are nici o relevanta pentru tine, as zice ca e un blog/comunitate si ce se intampla acolo ramane intre cei care o folosesc.. un plus ar fi integrarea si cu un cont de linked in al recenzorului

feedback consumatori
Vizitator

@ergo ,multumesc pentru feedback.e un putin precipitata parerea “nu cred ca prinde”, romanii sunt intr-adevar “plicitisiti” , sunt si mamaligari (pleaca capul si inghit orice) ,dar totusi scriu recenzii pe unele siteuri de mana a -3-a.Modul de scriere a unei recenzii a fost creat destul de simplu, este necesara inregistrarea, nu acceptam recenzii/sugestii/intrebari scrise de anonimi.Spune-mi te rog exact unde ai intampinat probleme?E foarte bine ca ne uitam la siteuri straine si vorbim de 1 click to add experience, dar pana la acea experienta (amazon de exemplu), trebuie sa te inregistrezi, sa introduci datele de card, adresa etc.Daca vorbim despre… Citește tot »

Ela Iliesi
Vizitator

Cam multa reclama pe blogul tau spre site-ul acesta 🙂 Care e legatura?

Liviu R.
Vizitator

As putea zice : Ups! :))) Adica, sa nu ma intelegi gresit, ideea e faina, chiar foarte faina, atata timp cat aplicarea ei se face cu buna credinta, lasand consumatorul sa-si exprime opinia si experienta dobandita in urma folosirii unor servicii, produse, etc…! Dar ce vor face atunci cand firmele, vor considera respectivul site ca un pericol si isi vor trimite oamenii sa publice recenzii? Nu cumva va fi o avalansa de pareri pozitive iar informatia reala va fi alterata? Cu siguranta da, ceea ce de fapt se si intampla deja! Personal am impresia ca tot ceea ce se doreste… Citește tot »

feedback consumatori
Vizitator

@ liviu r, am creat ghidul consumatorului, pentru ca eu am fost nemultumit de mai multe firme, pe primul loc v-a fi intotdeauna consumatorul. Acum exista o limitare la numarul de recenzii pe care le poate scrie un consumator, limita este de 1 recenzie/firma odata la 6 luni.Punem accentul pe calitate, cu siguranta vor fi persoane,firme cu intentii mai gri, dar le pot depista si demasca;cu siguranta “beneficiile” demascarii, vor fi peste castigul pe care cred ca il vor avea. Sunt in implementare si alte instrumente de micsorare a fraudei. De ce sa fie informatia reala alterata si in ce… Citește tot »

Liviu R.
Vizitator

Eu am zis si repet daca e nevoie, atat timp cat e buna credinta se poate face treaba buna! Insa, mare atentie, atunci cand spun buna credinta ma refer si la buna credinta a celor ce fac recenziile! Publicitatea negativa tot publicitate este, iar cum in ultimul timp mai de graba publicitatea negativa are un impact mare, cu mult mai mare decat cea pozitiva, tocmai de aici vine si pericolul! Voi pentru a dezvolta site-ul va trebui sa construiti o comunitate in jurul sau, comunitatea va fi intretinuta datorita comentariilor la recenzii iar acolo se poate face tot jocul, indiferent… Citește tot »

bogdan
Vizitator

@liviu r.multumesc pentru feedback, voi incerca sa fiu cat mai vigilent.la un moment dat, te voi invita sa faci parte din comunitate.
Nu se pot face comentarii la recenzii.
Am citit cateva articole pe blogul tau, sunt subiect care ma intereseaza si pe mine.
Spor la articole.

Ion
Vizitator
Ion

Se poate oare intampla ca site’ul sa se umple de nemultumiti si atunci sa fie in dezavantajul tuturor? Se stie ca cei nemultumiti scriu mai abitir ca cei multumiti (cu mult mai mult).

Vlad
Vizitator
Vlad

Un facebook login sau google login ar fi foarte folositor, pentru a ma putea inregistra

Bogdan
Vizitator

Multumesc pentru sugestie Vlad.

Teodor
Vizitator
Teodor

La peste doi ani de la aceste discutii, site-ul ghidul-consumatorului e sterp. Nu am gaist mai nimic pe el, nimic util. Baza de date e foarte nepopulata. Consideram ca e un esec? Ne amagim? Initiativa e a naibii de buna, dar trebuie inteles de ce s-a oprit aici:

– probleme legale/calomnie?

– lipsa de interes si promovare?

 

Bogdan Livinti
Vizitator

Salut Teodor, Ma bucur pentru ca te intereseaza Ghidul Consumatorului. Intr-adevar, sunt foarte putine informatii, poate fi considerat un esec, am in plan revitalizarea. Chiar si promovat consumatorii nu au fost interesati sa ofere feedback, la un moment dat am oferit si bani per recenzie scrisa, dar consumatorii nu au fost interesati, banii nu i-au motivat, nici persoanele apropiate mie nu au oferit feedback…, pe langa aceasta problema majora au mai existat si altele. In ultima perioada Google a inceput o promovare puternica a sistemului lor de feedback, cum nu ma pot lupta cu ei trebuie sa gasesc o nisa… Citește tot »