fbpx

Cum poți verifica ce reclame rulează concurența ta pe Facebook, Instagram și Google

Din când în când văd că reapare teoria asta, cum că dacă ești om de marketing nu trebuie să folosești AdBlock, Youtube Premium sau să spui că NU te uiți la televizor. Nuu, din contră, tu trebuie să vezi toate reclamele de pe Facebook, Instagram și Youtube, trebuie să te uiți la 15 minute de reclamă pe TV la fiecare oră, ca să fii la curent cu trendurile, să știi cum se mai promovează firmele. Prostii.

Am mai spus-o și o s-o mai spun, Facebook a devenit o mizerie care afișează 2 reclame fără nici o targetare la 2 postări nesponsorizate. nu degeaba e în declin. Iar dacă e să vorbim despre a fi la curent cu trendurile, munca de marketer nu înseamnă că trebuie să urmărești cum toți cei care au acces la Boost Post apasă pe butonul ăla și cred că fac marketing. Că Facebook i-a prostit pe mulți e una, dar să ne prostească și pe noi din domeniu și să credem că asta înseamnă marketing, să ne uităm la toate reclamele stupide, e trist.

O fi și de la OCD-urile mele, dar eu când lucrez prefer să nu am atenția distrasă de reclame, dacă ascult sau mă uit la ceva pe Youtube prefer să nu pierd timpul cu notificările de reclame la fiecare 5 minute, că vreau să îmi fac treaba. Și e normal, înțeleg că trebuie să plătim cu bani abonamente, dacă nu vrem să plătim cu timpul sau atenția noastră, atunci când folosim niște servicii online.

Asta nu înseamnă că nu monitorizez ce se întâmplă în domeniu, sau că nu sunt la curent cu trendurile. Sunt abonat la newslettere de marketing, citesc site-urile importante din domeniu, merg la evenimente, testez aplicații și servicii noi, pentru clienții cu care lucrăm la Advertica urmăresc ce face concurența în materie de reclame online, dar țin la timpul meu și încerc să îl folosesc inteligent, nu să mă uit la orice reclamă stupidă, crezând că asta înseamnă a fi la curent cu trendurile.

Să vă dau și două unelte utile, dacă vreți să urmăriți brandurile concurente, ce reclame rulează sau au rulat ele pe Facebook, Instagram sau în rețeaua Google. Nu e nimic nou, dar posibil să nu știți de ele, că nu au fost niciodată promovate prea intens.

Meta Ad Library

Practic cu asta puteți căuta reclamele făcute de branduri în toate produsele Meta, în diverse țări. De exemplu Sezamo are acum 82 de reclame active pe Facebook și Instagram în România, și e totul public.

 

Google Ad Library

Din păcate Google nu oferă un tool la fel de intuitiv pentru monitorizarea reclamelor derulate de alte branduri, dar avem ceva similar, datorită rapoartelor de transparență. Practic ei crează pagini dedicate cu reclamele derulate de orice brand prin Google, dar trebuie să găsești întâi o reclamă a acelui brand.

E suficient să căutăm numele unui brand, să găsim o reclamă derulată de acel brand (pe Google, Youtube, rețeaua de site-uri ce afișează reclame prin Adsense etc) să facem clic pe săgeată sau cele trei puncte din colț și pe pagina cu informații despre advertiser să facem clic pe Vezi mai multe anunțuri.

De exemplu am căutat Booking, am găsit o reclamă pe Google, și am ajuns la pagina cu toate anunțurile active în România. Evident, poți căuta reclamele active și pentru alte țări.

Spor la reclame, la conversii, la monitorizarea concurenței, și nu uitați, Work smart, not hard. 🙂

Recomandă

2 Comentarii

  1. Cred că au fost ceva probleme cu comentariile ieri, că nu am reușit să las. Îmi dădea eroare 403 sau 404, nu mai știu precis. Am pățit-o și pe alte site-uri, precum computerblog.ro. Poate aveți ceva în comun ori poate că problema a fost de la mine, nu știu.

    Comentariul pe care voiam să-l las ieri suna cam așa, din câte îmi amintesc :)) :

    Mersi pentru recomandări. Utile instrumente, o să caut să văd dacă nu găsesc idei de reclame pentru portrete pictate, că m-a cam lăsat inspirația.

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *