fbpx

Linia fină dintre reclame și conținut sponsorizat, în televiziune

Găsisem clipul de mai jos cu John Oliver, în care ne arată cât de ușor e să plătești televiziunile locale din State, pentru a recomanda și promova orice produs sau serviciu, oricât de stupid ar fi el. Cu câteva mii de dolari televiziunile locale vor promova orice, si oamenii nu se prind că e de fapt o reclamă, deoarece mențiunea sponsorizării apare abia la final, uneori nici acolo.

Și cel mai important lucru nu e apariția TV, aia e doar cireașa de pe tort, ci faptul că ulterior brandurile din spatele produselor ori serviciilor iau acele interviuri, apariții TV, și le folosesc în reclame online, pentru a își crește credibilitatea. Cumpărați păturica care vă promite o viață sexuală extraordinară, aveți încredere în noi, doar am apărut la televizor, uite că ne recomandă și vedeta X, influencerul Y. Sună cunoscut?

M-am luat cu treaba și am uitat de el, dar același lucru se întâmplă și la noi, pe la multe emisiuni TV. Vezi cum sunt prezentate unele produse sau servicii sub forma unui interviu, o intervenție în direct, ceva, și dacă nu ești atent poate chiar vei crede că e o știre, nu o reclamă.

Nu zic acum că orice este promovat nu e bun, din contră, ci doar să fim atenți atunci când vedem pe la televizor cum prezentatorii unor emisiuni sunt brusc interesați de produse sau servicii noi, că interesul acela s-ar putea să nu fie chiar dezinteresat.

Recomandă

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *