Eu nu am încredere în reclamele de pe bloguri

Discuția din comentarii la articolul scris de Radu, Ce este și ce nu este un influencer pentru mine, mi-a adus aminte de faptul că noi suntem cam ipocriți așa. Pe de o parte nu avem nici o problemă cu reclamele la TV, radio, în reviste sau outdoor, și nu mă refer doar la pauzele de reclame, ci și la product placement, sponsorizări făcute de branduri pentru anumite emisiuni. Alea ni se par normale. De cealaltă parte, când vine vorba de bloggeri sau influenceri încă persistă ideea asta, bloggerul sau influencerul să nu facă bani, să nu afișeze reclame, să nu colaboreze cu brandurile, să creeze conținut doar așa, pentru plăcerea și distracția noastră și bucuria de a munci. Și stați liniștiți, nu are legătură cu P-ul afișat în titlu sau mențiunea că e un articol sponsorizat, că și la alea comentează cineva sigur cu tâmpenii de genul Nu te mai citesc, te-ai vândut!

Sunt de acord că prea multă reclamă strică, inclusiv pe bloguri sau în cazul vedetelor online care azi recomandă un brand, mâine recomandă brandul concurent, și astfel își afectează credibilitatea. Când produsul recomandat e mereu cel mai bun și nu are nici un defect e normal că oamenii încep să nu aibă încredere în articolele sau recomandările tale. Pe aici maxim 15-20% sunt recomandări sau colaborări cu branduri, firme, deși dacă mi-ar fi foame tare aș putea scrie zilnic câte un articol plătit. Din fericire, nu depind de banii din blog, blogul e mai mult un loc de joacă, un fel de carte de vizită online.

În al doilea rând, de obicei testez produsele sau serviciile înainte de a le recomanda, și nu recomand chestii pe care eu nu le-aș folosi. În cel mai rău caz dacă primesc un produs în teste de exemplu și acela are și părți proaste voi scrie și despre ele, evidențiind și punctele tari și punctele slabe. Ori asta, ori nu scriu deloc despre el, am avut cazuri când am refuzat produse deoarece erau prea slabe. De asta zic eu că e cam irelevant pe bloguri dacă apare sau nu P-ul, bloggerul sau influencerul cu coloană vertebrală nu va recomanda mizerii, deoarece știe că își afectează comunitatea și oamenii nu vor mai avea încredere în recomandările lui.

Ca exemplu, unul din cele mai citite articole de pe blog e despre Provident, și nu am luat bani pentru el, managerul regional m-a chemat la o cafea când trecea prin oraș, pe vremea când îi criticam tare, și mi-a explicat cum funcționează ei, mi-a demontat niște mituri și acuzații, cu cifre. Am scris un articol după discuție, ca follow up la alt articol în care îi acuzam de multe chestii, și în continuare generează lunar trafic, oameni care caută informații despre ei ajung aici. Știu, am fost eu fraier, puteam să tai o factură, oricum lumea zicea că am fost plătit, dar e ok, dorm bine noaptea.

Și cu asta ajung la a treia idee, nu de fiecare dată când un influencer menționează un brand e campanie, nu vă mai agitați așa de mult. Fiecare om are brandurile preferate, nu se taie factură de fiecare dată când apare Orange, Vodafone, Sony, Canon, Samsung, Huawei, Garmin, Lenovo sau alt brand într-un articol, o poză sau o postare.

Ce ar trebui să vă mire în schimb e atunci când apar recomandări ce nu par naturale, de exemplu influencerițe ce promovează un stil de viață vegan constant dar recomandă nu știu ce burger de la Mac când e campanie sau bloggeri pe care îi vezi tot timpul povestind despre alcool scriind cât de tare e noua bere FĂRĂ alcool lansată de Bucegi. Zic și eu. Colaborările astea forțate bat la ochi și nu ajută nici vedetele online, nici brandurile.

Soluția ar fi asocierile pe termen lung, influencerii să devină ambasadorii de brand pentru brandurile cu care au afinități, iar brandurile să meargă la oamenii din online care folosesc deja produsele lor, dar cât timp agențiile merg pe prietenii, interese și scopul e să fie adaosul mare, nu să iasă campania bine, nu vom vedea prea des din astea.

Recomandă prietenilor!



2
Comentezi și tu ceva?

avatar
  Abonează-te  
newest oldest most voted
Notify of
Marius
Vizitator

Salut Marius, din pacate cred ca e vorba de invidie… cand vad un roman ca reuseste sa obtina un advertorial platit intervine ciuda aia… nu stiu cum sa explic , intelegi la ce ma refer. Eu chiar ma bucur atunci cand vad un review cinstit din partea unei persoane pe care o urmaresc zilnic si am incredere in ea ca nu va face niciodata un review pozitiv doar pentru bani. Oricum e de ajuns sa recomanzi odata un produs prost pe care eu sa il cumpar si ulterior sa aflu ca e de rahat , atunci realizez ca mi-ai vandut… Citește tot »