Deși email marketingul e printre cele mai eficiente canale pentru atragerea de clienți și creșterea vânzărilor, la noi încă e ignorat de multe firme, mai ales din categoria IMM-urilor. Sau dacă e folosit, e folosit prost, mulți cred că email marketing înseamnă să cumperi o bază de date de pe net cu 400 de lei, cu câteva milioane de emailuri. și după aia spamezi în draci, că poate cumpără cineva. Și e greșit.
Infograficul de mai jos, realizat de Freshmail, oferă recomandări pentru realizarea și trimiterea emailurilor către clienți. Pe scurt nu vă băgați clienții cu forța în liste de email marketing, nu trimiteți emailuri nesolicitate, personalizați emailurile în funcție de preferințele clienților și mare atenție la emailuri să se vadă ok și pe mobil.
Mă uitam la ultimele campanii realizate pentru clienți, peste jumătate din emailurile trimise erau deschise pe smartphone. Gândiți-vă cât de enervant este pentru destinatar să primească un email, dar să fie nevoit să mărească și să micșoreze imaginile și textele, deoarece conținutul nu se adaptează după ecran.
Salut. As fi interesata sa stiu cum putem colecta, de la zero, o baza de data de emailuri fara sa le cumparam? Cam ce tehnici/metode se folosesc pentru asta?
Depinde pentru ce ai nevoie. Dacă ai un magazin online poți folosi pop-up-uri pe site cu oferte, reduceri pentru cei care se abonează la newsletter, poți integra opțiune de abonare la newsletter când clienții își crează cont sau trimit o comandă etc.
Poți face campanii de abonare la newsletter prin Facebook Ads. Poți crea conținut util pe site/blog, pentru a atrage cititori, iar la finalul articolelor să le oferi opțiunea de abonare la newsletter, cum am eu în dreapta sus. Sunt multe variante, în funcție de domeniul de activitate, buget și obiective.