fbpx

Am râs un pic citind cerințele unui job de marketing manager, după ce am văzut anunțul la Cetin. Pe scurt o firmă din București, mă rog, Chiajna, oferă 900 de euro net lunar unei persoane care ar trebui să știe tot ce ține marketing online, social media, copywriting, mentenanță web, platforme online, vânzări, PR. Nu scrie acolo, dar probabil va trebui să dea și cu mopul în timp ce stabilește strategia de marketing și crește cu 300% vânzările.

Și e atât de greșit anunțul încât nici nu știu de unde să încep. Nu zic că 900 de euro nu sunt bani buni pentru un job, deși în București ești cam la limită cu ei, dar în anunț sunt menționate cel puțin 3 departamente dintr-o firmă, într-un singur job – marketingul, vânzările și IT-ul. E chiar stupid ca proprietar de afacere să crezi că vei găsi un om bun, care să le știe pe toate, la banii ăștia.

Hai să o luăm altfel, la agenția unde lucrez cu spor e nevoie de cel puțin 4 oameni ca să facem bine toate cerințele din jobul ăsta de marketing manager, și nici așa nu aș garanta că le facem perfect. Or fi genii printre noi care știu să creeze site-uri în timp ce concep strategii virale pentru social media și scriu texte așa de captivante încât ai cumpăra orice de la ei, dar sigur nu lucrează pe banii ăștia.

Gândiți-vă că o persoană care știe să facă doar partea de digital marketing foarte bine, adică setare și optimizare campanii, poate câștiga banii ăștia lejer lunar, ori în agenție, ori ca freelancer. Fără să își bată capul cu actualizarea de site-uri, aplicații sau crearea de relații de succes cu clienții. 🙂

Chiar dacă mizăm pe faptul că e criză, rețineți că și în criză oamenii buni pe domeniul lor își găsesc joburi, sunt mereu căutați. Când dai un anunț de angajare în care cauți un om bun la toate, ce are cunoștințe din toate domeniile, vei găsi în cel mai bun caz pe cineva care știe un pic din toate, dar la nivelul începător.

Știu că 900 de euro nu sunt nici puțini, pentru salariul ăsta un angajator trebuie să plătească 7500 lei cu tot cu taxe. Dar nu asta e soluția, să încarci un om cu tot ce îți trece prin cap.

Am lucrat și eu ca marketing manager, dar nu am văzut niciodată o fișă a postului așa de stufoasă. Aveam coleg pe design, aveam agenții cu care lucram pentru media și dezvoltare web, aveam firme pentru studiile de piață și așa mai departe.

E cam trist că s-a ajuns aici, și probabil vom mai vedea astfel de anunțuri. Soluția zic eu este să angajezi un om de marketing care să aibă cunoștințe din toate domeniile, pentru a a putea verifica colaboratorii, dar să îi permiți să lucreze cu agenții specializate pentru web, copy, digital marketing etc.

Pe la voi cum mai stă treaba cu salariile, sunteți mulțumiți sau aveți fișe de post ca cea de mai sus?

RECOMANDĂ
  • 410
  •  
  •  
  •  
  •   

4 Comentarii

  1. Din pacate, din ce in ce mai multe job-uri din domeniul online-ului au cat mai multe cerinte posibile. Am descoperit si eu pe LinkedIn si am ramas surprinsa. Sa stii si parte de desing, cod ptr programare, segmentare si email marketing, sa nu mai zic de urmarit campanii si optimizari. Practic, iti iei un singur om, in loc de o echipa de oameni specializati fiecare cat mai bine pe felia lui. De bugete ca sa externalizezi catre firme specializate nici nu incape vorba.

Lasă un comentariu