Sunt copywriteri buni și copywriteri excepționali. Cine a scris textul de mai jos, ce se afla pe homepage-ul Amazon la lansarea noilor ebook readere, e un copywriter excepțional.
Da, textul e plin de dulcegării, spune că Amazon face totul pentru clienți, oferă produse premium la prețuri mici, noile Kindles sunt cele mai bune device-uri făcute până acum de ei (deja îmi miroase a Apple la cum sună textul), dar rezultatul final este că cei care intră pe Amazon sunt atrași de mesaj, și probabil mulți dintre ei vor cumpăra un Kindle, acum sau mai târziu.
Vouă cum vi se pare mesajul, ca strategie de marketing?
Bun copywriter, mai ales partea cu These are high-end products – the best Kindles… Chiar că suna a Apple.
Pentru Amazon este destul de uşor să vândă ceva, la fel cum este şi pentru Apple, de ce?
Ei bine ei furnizează device-uri care completează ecosistemul creat de ei. La fel face şi Google acum şi o să se focuseze în viitor.
Similarităţi între cele 3 mari companii:
– au servicii de care depind milioane de oameni:iTunes, Prime, Gmail ca şi exemple
– se concentrează să furnizeze end-to-end experiences: iPhone şi iPad (hai şi iPod Touch), kindle, Android phones şi Chromebooks
– mari agregatori de conţinut
– tehnologie în cloud
Ideea este că în viitor vor fi Google People, Apple people, Amazon People, Microsoft People – toţi aceşti consumatori vor reprezenta categorii de oameni care consumă în principal servicii şi conţinut într-unul dintre ecosistemele menţionate şi vor avea 2-3 servicii maxim care să le completeze nevoile ca şi consumatori.
De fapt, vânzarea stă în acea end-to-end experience pentru că acest companii completează ciclul: serviciu – beneficiu – interfaţă cu utilizatorul.
Pentru că acum este focus conţinut ciclul arată aşă: serviciu agregare + distribuire conţinut – conţinut – vehicul de consum de conţinut.
Google mai are de recuperat, de-aia au cumpărat motorola mobility cu tot cu patente, ca să poată crea un mediu nativ pentru a completa serviciile pe care le oferă.
Cel ce integrează mai bine vehiculele (device-urile) în ecosistem câştigă :).
Corect, am remarcat și eu tendința de a oferi toate serviciile, practic fidelizezi utilizatorul și îi oferi tot ce are nevoie. Cred că la noi Microsoft și Google stau cel mai bine. Mulți știu doar de Windows, Media Player etc.