fbpx

Sfârșitul consultanților pe social media?

Desigur, citatul de mai jos nu e valabil pentru România, unde dacă 15% dintre companii știu ce e aia social media și cum se folosește corect putem spune că stăm bine. În rest avem profile de Facebook în loc de pagini de brand, concursuri cu Like-uri fără o finalitate precisă, butoane social media pe site-uri de comerț electronic de unde lipsesc produsele spre vânzare etc. La noi e greu, mai avem încă mult de mers până se va ajunge la un nivel optim de integrare al rețelelor sociale în strategia de comunicare.

Totuși, în final aici se va ajunge, social media va înceta să fie o necunoscută, iar pentru a te declara expert în social media nu va mai fi suficient să știi cum se trimite un tweet sau cum se crează o pagină pe Facebook. Consultanți pe social media vor fi căutați în continuare, doar că li se vor cere tot mai multe cunoștințe, nu doar legate de rețelele sociale ci și cunoștințe de PR, marketing, vânzări, gestionarea unor bugete și campanii, respectarea unor proceduri de lucru etc.

A few short years ago, social media consultants were still evangelists, explaining that the new conversational tools were not a fad; that it is better to listen to angry customers than set barriers to communications, that once you knew what you wanted to do with social media, you could measure almost every aspect of the process and result.

More recently, the business conversation shifted from the fundamental question of “Why should we…” to “how can we,” and the consultants went from being lonely voices in the dark corners, to pragmatic educators of how new tools could be provide significant, scalable and sustainable improvements.

A decade of social media disruption is now coming to an end. To a very large number of mainstream enterprises, large and small, social media is just one more item to integrate into the workflow process. While a few years ago, there were just ideas, today there are processes. While a few years ago social media teams in large enterprises were relegated to skunkworks operations, now social media is being used by marketing, recruiting, communications, business development, sales, support and so much more.

De aici

Recomandă

2 Comentarii

  1. Oricum toată chestia asta cu expert in social media e o mare abureală, pana la urma e vorba doar de comunicarea cu oamenii, doar ca se desfasoara pe net.

  2. Cred ca adevaratii experti, trebuie sa poata determina comportamentul vizitatorilor pe un site, sa fie la curent cu toate noutatile aparute, sa experimenteze lucruri noi si poate sa incerce sa isi creioneze propriile strategii.

    Daca in Romania inca exista oameni care castiga bani instaland Windows, sau care vand CD-uri piratate, nu ar avea rost sa ne facem probleme.

    Singurele probleme pe care trebuie sa le ai in vedere ar fi:
    – cum sa iti ajuti clientii astfel incat ei sa aibe rezultate cat mai bune
    – cum sa fi mereu la curent cu ultimele noutati din domeniu
    – cum sa te promovezi cat mai bine ca profesionist in acest domeniu

    Eu unul, sunt la inceput… nu sunt expert. Deocamdata invat si vreau sa devin mai bun in ceea ce fac 🙂

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *