Soluţia extremă pentru branduri – cumpărarea de fani în reţelele sociale

În Entrepreneur este un articol interesant legat de cumpărarea a 5000 de followeri pe Twitter contra sumei de 430 de dolari. Jonathan Blum a făcut un experiment, “Rented Friends”, prin care a cumpărat 5000 de followeri pentru un blog de sport, pentru a vedea dacă merită investiţia.

cumpararea de fani

Da, există companii care se ocupă doar cu asta, vând followeri, fani pe Facebook, Like-uri, vând popularitate în reţelele sociale. Argumentul lor?

“We are in the business of offering social media enhancement, which has become the crack cocaine of the new media world. You have to be a social media player if you want to be a player.”

Cu alte cuvinte, cu cât eşti mai popular în reţelele sociale cu atât eşti mai bine văzut de către fanii potenţiali, iar cumpărarea de fani poate fi o metodă pentru a crea impresia de popularitate. E la fel ca în liceu, când cei populari agăţau toate fetele iar tocilarii salivau pe margine şi visau la ele. Dacă intrai în grupul celor populari brusc deveneai şi tu o mică vedetă, erai văzut altfel, poate chiar agăţai şi tu ceva.

Concluzia experimentului era că cei 5000 de followeri nu au adus un plus de trafic pe blog şi nici nu erau foarte activi pe Twitter, dar totuşi ei erau reali (marea majoritate), iar pentru un brand care ţine foarte mult la popularitate, cumpărarea de fani poate fi o variantă atunci când este la început în social media.

Să o luăm altfel. Când eşti pe un blog şi vezi că are doar trei abonaţi la RSS feed nu prea îţi vine să te abonezi şi tu, chiar dacă articolele sunt foarte utile. Când vrei să urmăreşti o persoană pe Twitter şi vezi că are doar 10 followeri te gândeşti de două ori inainte de a da Follow, chiar dacă tweeturile sunt interesante. Când vrei să devii fanul unui brand pe Facebook dai mai repede Like dacă brandul are deja 5000 de fani.

Avem nevoie mereu de validarea acţiunilor noastre. Suntem mai predispuşi să urmărim bloguri, conturi de Twitter şi pagini de Facebook care par a fi pe val, par a fi populare. Ne place să ne asociem cu tot ce e la modă acum.

Cumpărarea de fani  poate scurta calea către popularite în reţelele sociale, dar degeaba ai 10.000 de fani dacă ei nu interacţionează cu brandul, dacă nu sunt interesaţi de ceea ce reprezintă brandul tău.

Mult mai eficient este să investeşti în crearea de conţinut util şi atragerea acelor fani care chiar sunt interesaţi de brand. Desigur, asta necesită timp şi efort,  lucruri pe care unele branduri caută să le evite!

Recomandă prietenilor!



2
Comentezi și tu ceva?

avatar
  Abonează-te  
newest oldest most voted
Notify of
somnulescu
Vizitator

Aha, deci asa a ajuns inna la milioane de fani 😀

Vali D
Vizitator
Vali D

@somnulescu, asa a ajuns majoritatea artistilor romani. Eu sunt unul dintre cei care i-am “populat” pe facebook sau twitter.

Ar mai fi magazine online, companii etc, care nu o fac pentru popularitate, ci, pur si simplu, pentru vanzari.

PS: Nu doar inna ‘cumpara’ fani. Ai fi uimit sa afli cati din straini (rihanna, gaga, 50cent, etc) cumpara sau au cumparat popularitate.

Stiti ce merge cel mai bine acum? Politica! :))
In ultimele 2 luni am ‘vandut’ sute de mii de fani facebook anumitor politicieni sau partide. Spre bucuria mea, pretul e mult mai mare.