fbpx

Si cu nevoile consumatorului cum ramane

Primesc multe emailuri cu oferte. Fiecare email nesolicitat pe care il primesc incearca sa imi vanda ceva. Stii cum e, doar le primesti si tu. Partea cea mai tare e ca primesc emailuri din astea comerciale, adica spam, chiar si pe o adresa pe care nu o folosesc decat pentru chestii personale, o adresa de email care nu e folosita pentru nici un cont creat online.  Am remarcat ceva ciudat la emailurile comerciale.

echipa de vanzari perfecta

Sursa foto

In toate emailurile pe care le primesc textul se invarte in jurul lor, in jurul ofertei, ce vor ei sa imi ofere. Cei care trimit emailurile  in care incearca sa imi vanda ceva:

  • vor sa ma inscriu la un newsletter pentru a primi un cupon de reducere;
  • vor sa imi prezinte produsul lor super-mega-extraordinar;
  • vor sa le acord doar 5 minute din timpul meu pentru o propunere de afaceri superprofitabila;
  • vor sa cumpar pana la o anumita data cand expira promotia lor;

Trecand de faptul ca sunt mesaje nesolicitate, nimeni dintre cei care trimit mesajele nu se gandeste la ce vreau eu, consumatorul! O regula de baza in vanzari spune ca atunci cand vrei sa vinzi ceva trebuie sa te axezi pe nevoile consumatorului. Trebuie sa oferi solutii la probleme, nu sa creezi si mai multe probleme.

Gigel vrea sa isi faca o casa? Vinde-i caramida. Ana vrea sa slabeasca 10 kg? Vinde-i pastile pentru slabit? Gabi vrea sa fie cel mai cool tip din gasca lui? Vinde-i un iPad.

Cu cat un mesaj este mai bine targetat cu atat sansele de a vinde cresc. Atunci de ce in continuare mesajele pe care le primim sunt generice si se axeaza pe ce vor ei sa ne vanda si nu pe nevoile noastre? Cred ca strategia “din 10.000 tot va cumpara macar unul” e complet gresita.

Recomandă

3 Comentarii

  1. Doar nu ai vrea sa primesti spamuri targetate? Cum ar fi sa tre trezesti intr-o zi cu un spam care sa vanda viagra (eu pe adresa de munca, numai d-astea primesc, si e adresa folosita exclusiv intern) si sa sune asa:

    „Salut Marius,
    Am auzit de la niste prietene comune ca in ultima zi muncesti din ce in ce mai mult, si ca randamentul tau pe plan personal este din ce in ce mai scazut!
    Acum ai ocazia sa cumperi Viagra originala Pfizer cu 75%
    Intra pe…”

    Nu te-ai speria? D-asta e spam! E nepersonalizabil, fiindca e o lista de mail pe care esti si tu si pensionara de la etajul unu, care are mail doar ca sa comunice cu fica-sa din State. Ca sa faci spam targetat ar trebui sa ai informatii despre destinatarii, ceea ce e cam greu de obtinut. Doar daca inainte de a folosi lista de mail pentru scopuri comercial, ai da un spam cu o cercetare de piata ca sa stii obiceiurile de consum, ai putea face spam targetat :))
    Unii oameni lupta sa „eradicheze” spamul, tu vrei sa fie personalizat daca se poate?

    • O corectie: nu ma refer doar la emailurile trimise la nimereala, ci si la cele trimise de site-uri unde am cont, unde am niste preferinte introduse.

  2. Da, dar tu ai vorbit de “emailuri din astea comerciale, adica spam”. Daca e vorba de ” trimise de site-uri unde am cont” atunci nu mai e spam, pentru ca tu mai mult ca sigur ai bifat cand ai facut contu niste termeni si conditii, unde scria si sa-ti dea mailuri. In cazul asta e clar ca e lene/nestiinta.

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *