Mă uitam lunile acestea la avalanșa de promoții și oferte, reduceri aruncate de magazinele online de IT și electronice asupra populației. Ultima perioadă a fost un lung șir de Black Friday-uri, ambalate sub diferite forme. Au fost atât de multe campanii, încât aș zice că românii nici măcar nu mai au bani pentru adevăratul Black Friday.
Se tot discută despre criză, recesiune, dar uite că promoțiile au avut efectul scontat, vânzările au crescut, iar în perioada următoare se așteaptă vânzări și mai mari, doar vin sărbătorile de iarnă nu? Din ianuarie vedem noi ce mai facem și cu ce bani. 🙂
Piața bunurilor de folosință îndelungată și-a menținut trendul pozitiv și a înregistrat o creștere de 15,7% în T3 2014. Valoarea totală a vânzărilor pentru iulie, august și septembrie a atins 484 milioane de euro, astfel încât T3 este cel mai mare al treilea trimestru ca valoare din 2009 încoace.
Cel de-al treilea trimestru a înregistrat rezultate excelente pentru piața bunurilor de folosință îndelungată din România. Patru din cele șapte sectoare au avut creșteri de două cifre: telecom (25,5%), electronice (21%), electrocasnice mari (18%) și electrocasnice mici (18%). O ușoară creștere a fost simțită și de piața IT, în timp ce sectorul de imprimante, multifuncționale și consumabile a scăzut ușor. Piața foto a continuat să scadă în T3 2014.
GfK TEMAX®România: performanța T3 prevestește un ultim trimestru puternic
Indicatorul de încredere al consumatorului a continuat să crească de-a lungul lui 2014, românii fiind optimiști în special în perioada alegerilor. Așteptările legate de îmbunătățiri viitoare în materie de finanțele gospodăriilor au crescut, împreună cu o ameliorare în datoriile acestora. Acest context a creat o dorință crescută de cumpărare, cel mai probabil pentru produsele cu beneficii emoționale – precum bunurile de folosință îndelungată – în special în următorul trimestru, o perioadă ce va conține multe oportunități promoționale.
Studiul – GfK Temax® este un indicator utilizat de GfK Retail and Technology pentru a monitoriza piețele bunurilor de folosință îndelungată. Panelul de retail cuprinde date de la peste 425,000 de puncte de vânzare la nivel mondial.
Vânzări de 484 milioane de euro pentru bunurile de folosință îndelungată în iulie, august și septembrie http://t.co/Dc9SQ9vkhS