Degeaba îmi răcesc eu gura cu ghiduri de bune practici, cum să îți promovezi afacerea pe internet într-un mod corect și alte asemenea, problema rămâne: majoritatea afacerilor au impresia că rețelele sociale sunt doar un alt canal în care să țipe cât mai tare cât de bune sunt produsele și serviciile lor, fix așa cum fac în reclamele de la TV. Și e complet greșit.
Aveți și voi un prieten care de fiecare dată când vă vedeți cu el se laudă cât de tare este el la job, ce gadgeturi și-a mai cumpărat, în ce super vacanțe a mai fost, cât de faină e viața lui în general? De fapt nu prea e prietenul vostru, poate o cunoștință de care vă feriți, că nimănui nu înghite oamenii ăștia lăudăroși.
Ei bine, fix la fel sunt companiile care folosesc Facebook, Youtube, blogul sau newsletterul doar pentru a își lăuda produsele lor. Nu știu să trimită decât oferte, nu postează pe Facebook decât linkuri și poze către produsele lor cu îndemnul Cumpără, Cumpără, uite ce mișto suntem!
Și nu își dau seama că fix chestiile astea îndepărtează clienții, prea multă laudă. Nu zic că nu trebuie să vinzi, dar pe internet firma ta concurează cu milioane de alți creatori de conținut, care informează, educă, distrează oamenii. Dacă tu vrei doar să vinzi vei fi ignorat.
Dar Marius, eu vreau doar să vând, mi se rupe mie de crearea de conținut!
Ție da, dar și clientului i se rupe de tine, are de unde să se informeze. În loc să îl spamezi cu oferte, nu mai bine îi arăți cum poate folosi produsele și serviciile tale pentru a își îmbunătăți viața? În loc să te lauzi, nu mai bine arăți ce spun clienții actuali despre compania ta? În loc să vinzi, nu mai bine îi arăți de ce merită să te aleagă pe tine?
Până când nu vom învăța că social media nu este doar un alt canal de vânzare, ci o modalitate de a comunica cu clienții, nu doar către ei, ne chinuim degeaba cu campanii sforăitoare, chiar și cu bugete mari. Pentru că oamenii simt când noi vrem doar să le vindem, în loc să le facem viața mai bună.