fbpx

Soluții rapide pentru a obține promovare gratuită pe bloguri

Seara de sâmbătă a fost una specială pentru blogosfera ieșeană, pentru că toți bloggerii au fost invitați să susțină un eveniment local. Știu asta pentru că 76 bloggeri au primit același email, cu adresele tututor bloggerilor puse vizibil, în câmpul TO. După aceea a început distracția, cu răspunsurile bloggerilor, trimise tuturor, ca să ne distrăm împreună.

Nu știu de ce, dar am impresia că festivalul nu va avea prea multă susținere în blogosferă. Cel mai amuzant este că organizatorii au trimis un singur email tuturor bloggerilor, la grămadă, dar în email spun că festivalul își propune să lucreze pe un concept nou: Blog, Blogosfera, Bloggeri ieşeni. Se vede că au muncit mult la conceptul ăsta, în fond au trimis un email, nu?

Am impresia că în ultima perioadă a crescut foarte mult numărul festivalurilor și al evenimentelor care se bazează când vine vorba de promovare și mediatizare pe bloguri. Asta nu mă deranjează, mai ales dacă sunt evenimente cu acces gratuit, dar mă deranjează când organizatorii nu se implică deloc, trimit un singur email și se așteaptă ca toată blogosfera să scrie despre evenimentul lor. Toți sunt în căutare de soluții rapide pentru a genera buzz cu cât mai puțin efort din partea lor.

Emailul:

Buna ziua,
Numele meu este ……. şi în calitate de Coordonator Media în cadrul Festivalului ……….. 2012 am onoarea de a vă propune să vă implicaţi în ceea ce reprezintă ………… ……….. este Festivalul studenţilor ieşeni. Aflat la a 11-a ediţie, anul acesta, ……….. îşi propune să lucreze pe un concept nou: Blog, Blogosfera, Bloggeri ieşeni.  Astfel, ……….. împreună cu studenţii ieşeni şi organizatorii ……….. ar fi deosebit de onoraţi să postaţi pe blogul dumneavoastră unul din bannerele electronice ale Festivalului.Bannerele sunt postate pe blogul www………….wordpress.com.Există mai multe variante de bannere astfel încât să puteţi alege bannerul la dimensiunea care va conveni blogului dumneavoastră. În speranţa unei colaborari cât mai fructuoase vom fi bucuroşi  să vă putem nominaliza în lista prietenilor bloggeri ……….. 2012.

Două greșeli importante:

  • Același email a fost trimis la toți bloggerii, cu adresele de email puse în câmpul TO. Oricine are minime cunoștințe de PR ar fi trecut măcar adresele în BCC. Nu mai zic nimic de trimiterea unor emailuri personalizate către fiecare blogger. Vrem promovare gratuită pe bloguri, dar să muncim cât mai puțin, trimitem un singur email și gata, ne-am scos.
  • Nu s-au oferit argumente pentru a convinge bloggerii să fie parteneri media ai evenimentului, pentru că asta vroiau ei, dar nu au știut să explice. Nu cred că încântă pe nici un blogger faptul că linkul îi va apare pe o pagină de pe un blog găzduit pe wordpress.com, nu?

În concluzie, nu există soluții rapide pentru a obține vizibilitate, promovare pe bloguri. Soluția e una singură, trebuie să cunoașteți bloggerii, să stabiliți o legătură cu ei (dacă nu o aveați deja), să discutați personal cu fiecare dintre ei, să le oferiți motive reale pentru ca ei să promoveze evenimentul vostru pe blogul lor, în funcție de profilul bloggerului. Nu mă refer neapărat la bani, dacă e un blog axat pe ce se întâmplă în oraș cu siguranță bloggerul va scrie despre eveniment, dacă e un blog foto se poate oferi acces bloggerului în culisele evenimentului pentru fotografii, dacă e un blog despre PR se poate acorda un interviu despre metodele folosite în promovarea evenimentului s.a.m.d.

Oricum, varianta Trimitem același email cu cerințele noastre la 100 de bloggeri nu funcționează, decât dacă vreți publicitate negativă. Mă înșel?

Recomandă

10 Comentarii

  1. Într-o astfel de situaţie se poate aplica bine treaba aia cu there’s no such thing as bad publicity. Trebuie doar o minte creaţă şi o intuiţie ceva mai dezvoltată. Şi bineînţeles, cunoştinţe de “comunicare cu bloggerii”.

    • În ultimul timp am ajuns la concluzia că este și publicitate care îți poate afecta negativ brandul, atât de tare încât nu îți mai revii. Problema e cum intervii ca să dregi borșul după ce s-a stricat, ca să o spun pe românește.

  2. Nu aveam nevoie de scuze personalizate. Nu aveam nevoie nici macar de scuze. Aveam nevoie ca raspunsurile trimise catre respectivul sa nu ajunga si prin casuta mea de email. A fost de rahat. Am primit vreo 12 emailuri de-am p.lea …

  3. Si bineinteles, totul se intampla fix cand asteptam un email super important … Deci, iti dai seama ca tresaream la fiecare mail primit … in care cei care au primit respectivul mail ii explicau omului ca asa ceva nu se face. Dar sa primeasca si X raspunsul tau e ok? Se face? 🙂

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *