fbpx

Strategii de promovare in timpul crizei

In State 61% dintre companii folosesc reducerile, cupoanele si discounturile ca strategie pentru atragerea clientilor in aceasta perioada, iar 57% dintre clienti admit ca aceste metode au efect motivandu-i sa cumpere.
Sursa

Cred ca in Romania numarul companiilor care se folosesc de reducerile de pret pentru a impinge vanzarile este si mai mare, sa zicem 70%. Problema este ca aceste campanii de atragere a clientilor au efect pana la un moment dat. Clientii s-au obisnuit deja cu afisele pe care este scris mare “REDUCERE” sau “SALES” iar o reducere de 70% lipita in geamul unui magazin cu haine nu are efectul de a umezi rapid doritoarele de chilipiruri, cum se intampla in anii anteriori.

In clipa in care piata va reincepe sa se invarta mai repede (peste 1-2 ani), brandurile care au pariat doar pe reduceri pentru a supravietui crizei vor avea o surpriza amara, deoarece nimeni nu poate rezista pe piata mult timp vanzand sub pretul de achizitie, iar clientii obisnuiti cu reducerile si preturile mici vor schimba brandul, alegand un altul mai ieftin.

Pariul pe termen lung este fidelizarea clientilor si atragerea prin construirea unei imagini de brand solida, distincta de oferta concurentei. Asta nu se aplica si in privinta hypermarketurilor, unde vanzarile au crescut, in ciuda faptului ca romanii au inceput sa se orienteze catre produse mai ieftine. Aparent romanii nu isi mai cumpara haine si accesorii, renunta chiar si la unele servicii, dar mananca si beau ca spartii in continuare. Deh, stresul o fi de vina…

Recomandă

3 Comentarii

  1. Ai dreptate, chair ieri am fost in Carefour si numai 70% reducere vedeam peste tot. Ce gaseam la 30-50% reducere spuneam ca e scump. Bine ca si preturile fara reduceri sunt EXAGERATE! Cum sa dai 2-3 milioane pe o camasa de vara.
    Kenvelo mi se pare ca au adoptat o strategie buna (de mai mult timp) cu cardul de fidelizare.

  2. Inca mai sunt ceva bani. Sa vedeti din toamna, dupa concedii, in ce stare o sa ne trezim. Atunci toti astia cu 2 – 3 milioane vechi pe o carpa de camasa, or sa se dea de ceasul mortii. Sunt sadic ! Abia astept ! Vorba cuiva – “sa moare in chinuri” !

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *