În State 620 de respondenți din agenții, companii și instituții ale statului au participat la a șaptea ediție a studiului GAP despre starea industriei de PR.
Câteva dintre concluzii:
- Bugetele alocate PR-ului au crescut, în comparație cu bugetele alocate cu 2 ani în urmă;
- 60% dintre respondenți spun că departamentul de PR raportează directorilor, fără intermediari;
- 70% dintre respondenți confirmă că departamentele de PR/comunicare sunt responsabile pentru monitorizarea și comunicarea folosind social media;
- Cele mai folosite tool-uri de social media: rețelele sociale (Facebook – 63%), microbloggingul (Twitter – 53%), optimizarea pentru motoarele de căutare (52%), realizarea și distribuirea de clipuri video;
- Lumile virtuale gen SecondLife și site-urile gen Wikipedia ce permit utilizatorilor să creeze/editeze conținut nu mai sunt folosite aproape deloc;
- Bugetele alocate acțiunilor de marketing și PR menite să promoveze produse sunt în scădere;
- A crescut numărul companiilor ce lucrează cu mai multe agenții de PR sau care lucrează cu agențiile pe proiecte.
Studiul complet, dacă aveți timp să îl citiți, e mai jos. Nu toate concluziile studiului se aplică și la noi, desigur, dar e clar că sunt niște tendințe care nu pot fi ignorate de cei ce oferă servicii de comunicare pentru companii.