Raportul realizat de Technorati, cunoscut până anul trecut ca State of the Blogosphere, a apărut pe 1 februarie La sondajul folosit pentru această cercetare realizată în Statele Unite au participat peste 6000 de influenceri, 1200 de consumatori și 150 de marketeri din cadrul companiilor mari.
Știu că nu poate fi comparată situația din America cu cea de la noi, dar putem ține și noi cont de câteva dintre concluzii și avem ce învăța din raport, care poate fi descărcat integral de aici. Raportul oferă informații interesante despre comportamentul online al consumatorilor, al brandurilor, așteptările consumatorilor de la branduri, dar și despre bloggeri și cei care pot influența utilizatorii obișnuiți de internet prin intermediul rețelelor sociale.
Cele mai folosite rețele – Facebook, Twitter și Youtube. La noi Twitter e folosit mult mai puțin, probabil Youtube ar fi pe locul 2.
De ce urmăresc consumatorii branduri pe Facebook, Twitter, Youtube, Pinterest etc: noutăți despre brand, informații despre produse, concursuri și chestii gratuite.
Servicii online care influențează decizia de cumpărare:
Ar fi interesant de facut un raport similar pentru Romania.
Ar fi, dar îți trebuie mult timp și bani, și sunt prea puțini jucători dispuși să facă un lucru care ar ridica toată piața.
Interesant raport. Bloggeri au destul de mare impact, dar si Twitter. Cel putin in SUA.
Desi personal as avea incredere intr-o postare pe un blog ce il cunosc decat pe Facebook si Twitter. Poate doar daca ar vorbi direct cu mine, as fi interesat.