fbpx

Mama și-a pus telefon fix prin anii 70 de la Romtelecom, pe vremea când erau 2 utilizatori pe un singur număr, și trebuia să suni prin centrală pentru a vorbi cu cineva. Vă zic asta doar pentru a vă arăta că e un client fidel, de peste 40 de ani. Și la fel ca alte persoane în vârstă, a ajuns acum să fie înșelată de cei de la Telekom, prin telefon, fix cum povestește și Vali aici. Practic i s-a oferit un telefon GRATUIT, pentru care plătește acum rate lunar.

Povestea e cam așa:

În ultimii ani mama avea abonament la telefonia fixă și internet fix prin fibră optică de la Telekom, și a fost mulțumită de ele. În decembrie s-a decis să își facă și abonament de mobil, cu tot cu internet mobil, că oricum încărca lunar cartela. Evident, ne-am uitat pe ofertele Telekom, am ales una, am făcut calcule, părea ok, am făcut o cerere pe site-ul lor.

A fost sunată de către un operator, i s-a spus că pentru o anumită sumă în plus poate primi și mai mult internet mobil, plus un telefon CADOU, GRATUIT. Diferența era mică, în total urma să plătească cam 107 lei pe lună (internet fix, abonament mobil, telefon fix) și i-am zis că pare ok. Ea oricum avea telefon mobil cumpărat recent de mine, dar dacă tot era gratuit cel primit, și primea mai mult internet mobil pentru câțiva lei în plus, am zis de ce nu.

A primit contractul prin poștă, a primit și telefonul, un Huawei ieftin dar acceptabil (cât timp credea că e gratuit) și i-a venit prima factură, și a doua, acuși vine și a treia. Suma totală și acceptată de ea telefonic era 107 lei lunar, corespunde, dar 16 lei pe fiecare factură reprezintă rata lunară pentru telefon, practic la contractul semnat pe 2 ani ea plătește 384 de lei în total doar telefonul, care trebuia să fie GRATUIT, și i s-a comunicat la telefon că e GRATUIT!

Evident, a sunat la ei, i s-a zis că nu a înțeles bine oferta. A fost să facă și reclamație scrisă, a fost ignorată. Problema nu e suma totală de plată lunar, pentru care a fost de acord, ci faptul că i s-a comunicat că va primi GRATUIT un telefon, de care ea nu avea nevoie.

Telekom are înregistrarea telefonică a conversației, dar preferă să ia banii lunar de la persoanele în vârstă, vânzând telefoane în rate, și să ignore problema reală.

Am rămas cu un gust amar după treaba asta, pentru că degeaba anunță noul CEO Telekom că se vor focusa pe servicii mai bune pentru clienți, când ei de fapt se bucură la câțiva lei, luați cu forța de la pensionari. Și nu e vorba de cei 16 lei pe care trebuie să îi plătească lunar mama ca rată pentru telefon din pensie, ci de cum fac ei business, cum privește Telekom clienții în vârstă, poate și alți operatori.

Sfat pentru orice business: Vreți să aveți relații mai bune cu clienții? Încercați să nu îi mințiți, funcționează.

Notă: Am avut campanii pe blog cu Telekom, când au scos reclame faine am scris despre ei articole în mod gratuit pentru că mi-au plăcut, dar asta nu înseamnă că închid ochii când văd un abuz din partea lor, mai ales în familie.

Ați avut și voi probleme similare cu operatorii de telefonie mobilă? Nu zic că doar Telekom face asta, dar eu la ei m-am lovit de situația asta.

RECOMANDĂ
  • 8
  •  
  •  
  •  
  •   

56 Comentarii

  1. O situatie similara au patit ai mei cu Vodafone acum cativa ani. Ambele abonamente erau pe numele tatalui meu. Au sunat-o pe mama cu o “oferta”, ea le-a zis ca nu este titularu si sa sune pe celalat numar. L-au sunat pe tata si i-au zis ca “sotia dumneavoastra a acceptat “oferta” si are nevoie de ea urgent”…Eu am aflat dupa cele 14 zile in care se putea face ceva.

    Asa ca in maxim 2ani dupa aceea i-am trecut pe Digi :), care au si ei hibele lor.

    • Păi și mama, și-a dat seama abia la prima factură, trecuse perioada în care putea să rezilieze.

      • Marius,imi.pare rau sa te contrazic ,dar problema ridicata de tine este FALSA!De ce:pentru ca suma platita in total pe factura este exact cea negociata. Deci NIMIC in plus. Acea suma de 16 lei trebuie inclusa undeva, pentru ca acel telefon are totusi un pret de inventar.Este ,daca vrei, o chestie contabila.Ei trebuie sa scada intr-un fel cu aparatul. Telefonul nu ajunge chiar gratis in contabilitate. Dar tu il primesti in realitate GRATIS!Nu platesti nimic in plus.Ei apoi scad in realitate din serviciile lor pentru a ajunge la pretul negociat.Ar fi bine sa verifici mai intai inainte sa lansezi astfel de acuzatii!O zi buna!

        • Adi, dacă eu îți spun că îți dau ceva gratis și după aceea te facturez lunar pentru acel ceva gratis îți convine? Că trebuie să mă scad și eu cumva din contabilitate, vei înțelege. Cât despre servicii, știi foarte bine că nu ai ce să scazi, nu e ca și cum serviciile ar avea valoare de inventar.

          • Pentru mine gratis inseamna sa NU PLATESC ceva. Adica exact situatia descrisa de tine. Iti explica cineva mai jos si mai detaliat. Iar serviciile normal ca nu au valoare de inventar dar au valoare contabila! Imi pare rau dar incep sa cred ca o tii pe a ta doar pentru a nu recunoaste ca nu e chiar asa cum spui tu.

          • Sorry, dar gratis e gratis, nu e gratis condiționat de plătitul abonamentului timp de 2 ani, scăderea după a șasea factură sau alte aberații.

  2. Un singur link imi vine in minte acum 🙂 http://reclamatii.anpc.ro

  3. dar, dincolo de asta, problema cea mai penală e că telefoanele astea sunt de căcat și nu funcționează. iar dacă bătrânul are o urgență, poate să moară în casă sau pe stradă.

    • Și asta, că telefoanele sunt low cost și slabe la dotări, ar fi tare să vândă iPhone-uri în rate și să le zică că e gratis.

        • Am înțeles ce ai zis, dar nu cred că se poate da o lege pe tema asta, să vândă doar telefoane decente, aici ține de bunul simț al companiilor. De exemplu într-o perioadă erau promovate niște Alcateluri cu butoane mari, cică pentru seniori, dar erau jafuri, și cu toate astea operatorii le băgau pe gât bătrânilor.

  4. Eu am o intamplare similara cu Orange.

    Anul trecut la finalul lunii iunie m-am dus sa imi prelungesc abonamentul al Orange si sa iau un telefon la fidelizare. Telefonul era pentru sotul meu si a mers si el cu mine. Am semnat hartiile pentru prelungire abonament si pe picior de plecare doamna:

    “Pentru ca sunteti client orange de X ani, va dam o cartela PrePay in mod gratuit, care are in primele 3 luni <nu mai stiu cat>Giga de trafic. Totul gratuit.”

    Am zis ok, si a trebuit sa semnez pentru cartela. Cartela a ramas in punga de la Orange si nu am scos-o niciodata – am uitat de ea.

    Precizez, nu numai eu am auzit Prepay ci si sotul meu care era cu mine.

    In toamna, am avut o factura ceva mai mare, dar am zis ca probabil este un cost suplimentar de la traficul de date suplimentar pe care l-am facut in vacantele din august-septembrie.

    Urmatoarea luna, iarasi o factura cu mult mai mare decat ma asteptam.

    M-am uitat in contul Orange si surpriza…. aveam 2 abonamente. Cartela prepay nu era PrePay, era abonament defapt.

    Sunat la Orange, cei din call center mi-au spus sa ma duc la Orange Shopul de unde mi s-a dat cartela sa clarific acolo.

    Pe scurt, m-am dus am facut cerere de reziliere, mi s-a dat inapoi valoarea deja facturilor platite.

    Eu m-am dus pusa pe cearta si eram hotarata sa le sparg macar un geam, dar persoana din Orange shop era foarte calma si mi-a zis foarte repede ca acel produs nu mai exista si sa fac cerere de reziliere – ca si cum cunostea problema si fusese deja instruita pentru acest caz.

    Dar cati altii dupa ce s-au trezit cu acest abonament, il duc mai departe gandindu-se ca “am semnat, ce sa mai fac acum?”

     

     

    • Știi cum e, trebuie să încerci ca să nu îți pară rău. În cel mai rău caz primești un nu.

  5. Cand pachetul Liga 1 a devenit gratuit, mi-au activat de la ei putere HBO ca sa nu platesc mai putin

  6. Daca va uitați cu atentie pe factura de servicii, veti observa intr-adevăr ca sunt trecute ratele de care spuneti. Daca va uitați cu si mai multă atenție, pe anexa, veți observa, in partea de sus, niste reduceri (sume cu minus). Acestea sunt sume fara TVA, care printre altele, conțin exact rata de care va spuneam mai sus. Practic pe factura rata este trecută cu plus apoi cu minus, astfel ca suma plătită este 0. Deci telefonul iese gratuit. In cazul in care nu am fost destul de clar, va rog sa imi spuneti. Nu are rost sa își facă lumea impresia greșita, asa cum s-ar înțelege din titlu

    • Cei 16 lei nu sunt scăzuți ulterior, se adaugă la celelalte servicii facturate, deci totalul este plus 16 lei. M-am uitat pe factură de 5 ori, nu scriam doar pentru că nu am ce face.

      • sunt scăzuti înainte, pe anexa. Garantat, stiu din surse sigure

        • Nu știu dacă m-am exprimat clar, dar cum pot fi scăzuți înainte pe anexă, când ea plătește pe factură 91 de lei abonamentele la servicii și încă 16 lei rata pentru echipament, adică telefon?

          • 91 de lei abonament + 16 lei echipament = cei 107 lei acceptati de maica-ta ?

            Acum ce mai vrei ? I s-a spus 107 si telefon gratis. Ti-au cerut mai mult ? Sau te gandeai ca maica-ta a negociat 107 si se astepta sa plateasca mai putin ?

            Chiar tu ai spus ca ai fost de acord cu 107 lei, dar de fapt esti revoltat de 91 + 16 😐   Ori esti de acord, ori nu ? Ori mi-a scapat mie ceva ?

            PS : nu le iau apararea, mai ales ca eu sunt la VF de 10 ani, dar te contrazici singur.

  7. Fa-ma sa inteleg ca sa iti explic. Factura a venit 107 lei sau 123 de lei?

    Ca daca a venit 107 lei si 16 lei sunt dupa tot ce ai de plata la (transa lunara aparat) lucru asta se explica asa.

     

    Telekom a introdus in aprilie 2014 o chestie buna pentru companie dar stupida in felul ei: Tu te duci sa iti iei abonament si telefon, abonamentul este 10 euro pe luna pentru acest abonament ei iti ofera un discount de 400 de lei la un telefon Nokia 3310 si tu il cumperi cu 1 leu in loc de 401 lei. Acesti 400 de lei sunt impartiti in transe egale pe 24/12 luni depinde de ab, sa presupunem ca 24, asadar 16.6 lei pe luna timp de 24 de luni. What is the catch? Daca tu platesti abonamentul de 10 euro si nu ai suspendari sau deconectari de neplata acei 16,6 lei vin cu minus pe urmatoarea factura. Clientul plateste abonamentul pentru care a semnat. Acum daca te deconectezi pentru neplata, toate transele de 16,6 lei pe care nu le-ai achitat in cazul in care mai ai 18 luni de contract vor veni pe ultima factura adica 16.6*18.

    Sper ca m-am facut inteles.

    • 107 lei, dar a plătit deja 2 facturi cu 16 lei evidențiați separat ca rate echipamente. Ea a fost de acord cu suma de 107 lei când i s-a făcut oferta telefonică, dar în același timp i s-a zis că telefonul e gratuit, altfel cu aproape 400 de lei îi cumpăram un telefon mult mai bun. Nu mai zic de faptul că avea deja smartphone.

      • Pai cei 16 lei nu ii va plati niciodata daca isi respecta contractul(fara deconectari de neplata) Ei vor veni cu + si – pe toata durata contractului. Mama ta cand se duce la magazin plateste 107 lei nu 123 de lei. Asta e smecheria lor ca te pun sa platesti daca nu ti-ai respectat obligatiile contractuale.

        Ei au bagat asta pentru ca taxa de reziliere dupa cum stim e abuziva si era pusa in trecut (este si acum) pentru ca ti-am dat telefonul de aia iti iau taxa de reziliere, faza acum la TELEKOM de exemplu este ca te pune sa iti platesti trasele lunare iar de taxa de reziliere poti sa scapi oricand cu o reclamatie la ANPC.

         

        P.S. Nu sunt avocatul TELEKOM. Am lucrat la ei vreo 3 ani si am vrut doar sa te fac sa intelegi cum functioneaza aceste transe lunare si cand sunt ele platite: daca clientul plateste 24 de luni atunci discountul este integral, daca plateste doar 15 luni factura, atunci va plati si restul de 9 transe pe langa factura de servicii,

        • Nu am contractul în față să il pot studia, dar în lumea mea ideală Gratis înseamnă gratis, nu gratis DACĂ plătești timp de 2 ani abonamentul. Presupunând că ar exista clauza asta, că nu i s-a spus mamei nimic de genul ăsta.

        • Nu te mai chinui.Ai perfecta dreptate.Ai fost cat se poate de explicit. Dar unii nu vor sau nu pot sa inteleaga. Am.explicat si eu mai sus.Este o problema cat se poate de falsa,,descoperita,, de el!

  8. He he… iar oferta este “telefonica” nu poate fi transmisa prin email 🙂

  9. Daca nu vroia telefonul gratis, platea 107 lei – 16 lei , sau tot 107 lei ? Daca ar fi platit tot 107 lei conteaza cum arata pe factura ? Te-ai fi simtit mai bine daca ar fi zis . .ca va oferim acest telefon dar scadem contra-valoarea lui din abonament?

    Daca te duci la KFC si iti iei aripioare (doar portia de 5) ,  e 9 lei , sucul e 4 lei iar cartofii  5 lei.  Daca ti le iei individual astea sunt preturile.  Daca-ti iei meniu , pretul ptr toate 3 este 14 lei.

    Daca eu vreau sa-mi iau DOAR aripioare + cartofi .. in total avem 14 lei. Tanti imi zice.. nu vreti meniu , ca primiti la banii astia si un suc  ? Eu zic da , ca daca primesc si un suc de aceeasi suma .. de ce nu .

     

    Apoi ma uit pe bon si iti apare fix asa:

    aripioare + cartofi – 10 lei

    suc –  4 lei

     

    Acum intrebarea este… m-a fraieri si de fapt am platit sucul separat , sau l-am primit gratis ?

    • Asta e problema, că oferta nu se trimite pe email, se comunică doar telefonic, deci nu vom stii.

  10. Aceeasi situatie insa de data asta pe firma, in prima factura primita am avut de platit si telefonul „Gratis”. 300 si ceva e lei…

     

    • Stai liniștită, îți explică imediat binevoitorii din comentarii că îi primești înapoi după 2 ani, sau că de fapt sunt doar pentru contabilitate, de parcă nu ai plăti din buzunarul tău banii.

  11. N-am nimic cu tine sau cu maica-ta si e o marsavie ce face Telekom. Dar treaba asta e un romanism crunt:

    <blockquote>Ea oricum avea telefon mobil cumpărat recent de mine, dar dacă tot era gratuit cel primit, și primea mai mult internet mobil pentru câțiva lei în plus, am zis de ce nu.</blockquote>

    <blockquote>va primi GRATUIT un telefon, de care ea nu avea nevoie.</blockquote>

    N-am nevoie, dar daca e gratuit, de ce nu?

    • Corect, pentru că ție dacă ți s-ar oferi un abonament mai bun plus un telefon gratis pentru o diferență mică de bani ai refuza, nu? E plin de viteji ca tine pe internet.

      • ghici ce – in decembrie chiar am primit o oferta similara pentru un abonament ce-l fososesc ai mei, gen “pentru o diferenta mica de bani, primiti mai mult ‘nu stiu ce’ si un telefon gratis”. Cum nu aveam/aveau ai mei nevoie de inca un telefon, iar minute incluse sunt oricum suficiente, am refuzat. Da, stiu, era supermegauber oferta, foarte buna. Si telefon gratis. Dar daca n-am nevoie, nu-l iau, chiar daca e gratuit. Ce faci cu un lucru de care n-ai nevoie, fie el si gratuit?

  12. 1. O lege utila – cred ca se poate folosi si mama ta de ea; in esenta, furnizorul a folosit inducerea in eroare a clientului atunci cand acesta era pus in situatia de a lua o decizie (un avocat ti-ar spune ca e inselaciune in conventii):

    http://www.contabun.ro/2015/03/13/legea-nr-332015-amenzi-de-pana-la-100-000-lei-pentru-utilizarea-de-catre-comercianti-a-unor-practici-comerciale-incorecte/

    2. Se poate solicita Telekom contractul “incheiat” cu clientul. Faptul ca ei merg pe varianta “incheierii” contractului prin telefon e o golanie, consumatorul nici macar nu are la dispozitie cele 15 zile (parca atat este termenul legal) de studiere a contractului si de renuntare, daca nu este multumit cu produsul/serviciul.

    3. Eu am scapat de curand de 2 furnizori telecom care mi-au scos peri albi, intr-unul din cazuri, dupa vreo 7 reclamatii le ei. Solutia a fost sesizare la ANCOM. S-a rezolvat imediat in favoarea mea. 🙂

    • Contractele telefonice sunt legale, și i s-a zis că poate suna pt renunțare în 14 zile parcă, dar prima factura a venit abia după o lună.

      • Eu as cere oricum un pdv ANCOM.

        Si continui sa fiu de parere ca incheierea telefonica a contractelor este un bullshit. De fapt, cred ca sunt facute intentionat, ca sa bage pe gat consumatorilor fel de fel de bazaconii din target-urile lor. Le-as interzice cu desavarsire. Cine naiba mai incheie contracte pe loc, asta in conditiile in care Sales Rep-ul nici macar nu prezinta toate clauzele contractuale, ci doar ce-l avantajeaza pe el?

        Iar asta cu transmiterea facturii dupa expirarea termenului de renuntare la serviciu este marlanie maxima!

        • Cât timp se încheie contracte online, mi se pare normal să se încheie și telefonic. Problema e cum sunt prezentate ofertele și ignorate anumite aspecte, vorba ta.

  13. Telekom excrocheaza oamenii. Am subscris initial la un abonament ilimitat in convorbiri în toate retelele si în realitate mi-au facut un contract de 500 min pe care l-am explodat într-o saptamâna dupa care mi-au taiat linia telefonica în ambele sensuri apeluri intrante si iesiri. Au 30 de zile ca sa raspunda la reclamatii, si înteotdeauna ei au dreptate. Este imposibil sa intrii in contact cu un operator atât de alambicat fiind sistemul de apel telefonic 1234

    La oferta am avut si un telefon gratuit pe care azi îl platesc.

    ANPC scrie pe fruntea lor si nu o sa mai platesc nici o factura.

  14. Pingback: Cum profită companiile de telefonie de bătrâni... ⋆ zoso blog

Lasă un comentariu