fbpx

Unul din miturile legate de crearea de conținut pe internet este că ai nevoie de cât mai mult conținut și cât mai mult trafic organic, pentru a avea cât mai multe conversii, clienți care ajung pe site-ul sau magazinul online și cumpără ceea ce le vinzi, fără ca tu să plătești pentru reclame. Teoria sună bine, creezi conținut sau plătești pe cineva să scrie articole pentru site-ul tău, le publici, le optimizezi pentru Google și aștepți să curgă vizitatorii care vor deveni ușor ușor clienți.

În practică, teoria asta scârțâie când tu vinzi produse de nișă, poate premium sau luxury, te adresezi unui public anume, și constați că de fapt nu ai nevoie de trafic mult, ci trafic de calitate, deci nu vrei conținut mult care să atragă vizitatori ce nu sunt interesați de ceea ce oferi tu, ci ai nevoie de conținut de calitate, gândit și targetat fix către clienții tăi potențiali, în funcție de ceea ce ei caută pe internet, de nevoile și interesele lor.

De exemplu, dacă vinzi parfumuri de lux pe internet nu îți dorești să fii primul pe Google pentru cei care caută parfumuri sau parfumuri ieftine, deoarece sunt expresii cu o concurență mare atât în campanii cât și pe zona de SEO.

În plus, dacă atragi mulți vizitatori care caută parfumuri ieftine ce nu vor cumpăra de la tine îți vor crește și costurile cu magazinul online, serverul și mentenanța lor. În schimb dacă ești relevant și apari în căutările organice pentru parfumuri de lux, parfumuri de firmă, parfumuri de lux bărbați sau parfumuri de lux femei perspectiva se schimbă.

Ok, vei avea mai puțin trafic, dar indiferent că vorbim de traficul organic sau de cel din căutări plătite, șansele ca cineva să cumpere după ce a ajuns pe site-ul tău sunt mult mai mari, deoarece deja este în publicul țintă.

Mitul ăsta cu hai să facem conținut mult că o vom duce bine e valabil și pentru site-urile de conținut, ziare online, bloguri, deși aici nu e vorba de vânzări. Sigur, poți să îți crești traficul publicând mai multe articole pe zi, optimizând articolele pentru căutările zilei, dar în final depinde de obiectivele tale pe termen lung.

Ai un blog generalist și vrei trafic cât mai mult? Ok, îți trebuie articole frecvente și îți trebuie comunitate, că mulți dintre cititori vin mai ales pentru comentarii.

Ai un blog de nișă, de companie sau folosești blogul pentru a îți crea un brand personal, pentru a promova serviciile tale sau a fi cunoscut într-un domeniu? Poate că nu ai nevoie de 20 de articole pe zi, ci de 3-4 articole pe lună, dar scrise cu o strategie în spate, cu un scop.

Depinde ce vrei să vinzi și cum vrei să te poziționezi, dar nu întotdeauna mai mult trafic înseamnă mai mulți clienți. Nu contează doar traficul unui site, ci și ce faci cu el.

Lasă un comentariu