Vanzatorii si marketingul

Eram intr-o zi la Leonardo. Sotia cauta o pereche de sandale si gasise un model care ii placea mult, dar nu aveau marimea ei in magazin. Am mers la vanzatoarea care utiliza calculatorul si am intrebat-o daca poate afla in care din celelate trei magazine Leonardo din oras se afla numarul cautat de sotia mea pentru acel model de sandale, ca sa nu batem tot orasul. Vedeti voi, ea chiar vroia sa cumpere de la Leonardo acel model, chiar daca mergeam la un alt magazin de-al lor.

Vanzatoarea s-a rastit la noi si ne-a spus ca este foarte ocupata (mai era doar o clienta la rand) si ca trebuie sa asteptam sau sa revenim mai tarziu. Poate ca am fi asteptat, dar tonul cu care ni s-a raspuns, de parca am fi cersit ceva, ne-a facut sa plecam din magazin. Ghici cine nu va mai cumpara nimic pe viitor de la Leonardo. Da, noi suntem!

Oamenii pe care ii angajezi ca sa iti vanda produsele sau serviciile ar trebui sa fie integrati in toate campaniile de marketing derulate, sa fie la curent cu tot ce tine de comunicarea cu clientii. In primul rand ei sunt interfata prin care clientii interactioneaza cu afacerea ta.

Nu spoturile TV, nu pliantele distribuite pe strada, nu reclamele radio, nu promotiile 2 plus 1, nu chestiile astea conving oamenii sa intre in magazin sau sa revina a 2-a oara, ci oamenii de vanzari. E inutil sa arunci banii pe campanii de promovare geniale, cat timp vanzatorii nu trateaza clientii cu respectul cuvenit. Ma faci sa intru in magazin, dar daca servirea e execrabila m-ai pierdut, si chiar m-ai pierdut de tot!

La fel, atunci cand derulezi o campanie ce include oferte speciale in magazin ai grija ca si vanzatorii tai sa stie de aceea campanie. Nu ti s-a intamplat niciodata sa afli de o campanie de la televizor sau de pe internet, sa mergi in magazin si acolo vanzatorii sa se uite la tine de parca ai fi dus cu pluta?

Marketingul incepe cu educarea vanzatorilor si cu satisfacerea clientilor peste asteptari. Servicii de top – vanzari de top. Servicii jalnice – calea spre faliment.

Stiu ca noi, romanii, ne ghidam dupa sloganul “las-o ba ca merge si asa”, insa concurenta e tot mai puternica si atunci cand am de unde alege voi alege sa fiu tratat cum trebuie. Daca cineva vrea banii mei trebuie sa ii merite.

Recomandă prietenilor!
  •  
  •  
  •  
  •  
  •   
Abonează-te
Anunță-mă
guest
6 Comentarii
Ultimele
Primele Top voturi
Inline Feedbacks
Vezi toate comentariile
HaiPa

In acelasi timp trebuia sa ii zici si tu sa nu se mai rasteasca, poate ar fi fost mai calma data viitoare cand ar fi avut chef sa se comporte urat.

STEFAN

CE CALMA ,,,,a avut pile au angazato si se comporta ca acasa
,,CA LA COADA VACI,, ce te miri ,,,?????????????

dojo

La Macy’s, Kohl’s sau orice alt shop, daca nu au masura ta, dau ei DIRECT telefon la alt punct de lucru. Am patit ceva de genul cand prietenii nostri doreau sa ia niste sandale de la stride rite si nu era masura corecta decat intr-un alt mall. Vanzatoarea a dat acolo telefon, s-au retinut sandalele pentru noi, ne-a dat adresa exacta si ne-a indrumat sa gasim magazinul.

Cam asa se face business. Nu cu pliante si reclame mincinoase, cu atentie fata de cumparator. Dar Romania mai are mult de recuperat in domeniul asta.

Cosmin

As duce ideea putin mai departe – noi, romanii, suntem cred ca ultimii pe planeta asta in ceea ce priveste serviciile, implicit si relatiile cu clientii. Sunt prea rare exceptiile si de obicei legate de un aspru sistem de pedeapsa.

akbar

Mwhahaha, le merge prost și au inchis magazine de cand am inceput să nu mai cumpar de la ei. Pen’că au adosuri mari de tot iar marfa vândută este de cele mai multe ori de o calitate îndoielnică.
Ori meri în Suceava și iei de acolo, ori găsești mai aproape și mai ieftin în hypermarket .

Îhî, po’ să faci mama și tata campaniilor. Totul se reduce la omul care știe să-ți vândă marfa.

Cristi

Cu vanzatori din astia se duce tot WOM-ul de rapa… Ba mai mult, are efect negativ.
Sunt curios ce salarii au (teoretic, e sictirit cand e fortat sa munceasca mult pe bani putini, iar acolo deja e vina managerilor. bine… tot vina lor e si in cazul in care au angajat un vanzator care nu se stie comporta cu clientul)